סערת בדיקות ה-DNA

בכיר בבתי הדין: "איווט ליברמן מנהל קמפיין פוליטי שקרי"

בבתי הדין זועמים על התנהלותו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן המנהל - לטענתם - קמפיין שיקרי סביב סוגיית בדיקות ה-DNA לעולים מחבר העמים: "אף אחד לא הוכרח לבצע בדיקה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא ביה"ד הגר"ד לאו (צילום: דוד כהן / Flash90)

"איווט ליברמן מנהל קמפיין פוליטי שקרי", כך התבטא גורם בכיר בבית הדין הגדול בשיחה עם "כיכר השבת", בצל סערת בדיקות ה-DNA לעולים מחבר העמים המבקשים שבית הדין יכיר בהם כיהודים.

לדברי הבכיר: "כל אדם שמגיע לבית הדין ומבקש שנכיר בו כיהודי - צריך להציג ראיות. בית הדין מעדיף ראיות כדוגמת מסמכים, קרובי משפחה הקבורים במדינה ממנה עלה וכדו'. בדיקת ה-DNA מוצעת למי שאין לו אף ראייה, איש אינו מחויב לעבור את הבדיקה, זה פשוט שקר וסיסמאות".

הבכיר הרבני תקף את אביגדור ליברמן ואמר: "מדובר בקמפיין פוליטי שקרי של ליברמן אשר נמצא מתחת אחוז החסימה", הבכיר התייחס לכתבה ב'ידיעות אחרונות', שם הוצגו טענות כי רק עולים מחבר העמים מחויבים לעבור את הבדיקה.

לדבריו: "לקמפיין הזה הצטרפו גם ארגון עתים אשר עושים כל שביכולתם לקעקע את מוסד הרבנות הראשית מזה זמן רב".

כזכור, בשבוע שעבר הבהירו בלשכתו של נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, ואמרו: "לצערנו חוק השבות במתכונתו הנוכחית אינו תואם לגדרי ההלכה באשר מיהו יהודי. אשר על כן ישנם עולים אשר למרות זכאותם לחוק השבות אינם מוגדרים כיהודים על פי ההלכה.

"אדם הפונה לבירור יהדות מוטלת עליו החובה להוכיח את יהדותו בפני בית הדין – בתי הדין מונחים ופועלים לפעול בכל מקרה ברגישות, לסייע ולהקל בהליך בירור היהדות. במקרים בודדים, קורה לא פעם שיש מי שטוען כי הוא יודע שהוא יהודי אולם אין בידיו את המסמכים המאשרים את דבריו, או לחילופין מוצאים סתירה בין דבריו לבין מה שנתברר לגביו. במקרה שכזה עשוי ביה"ד אך ורק על מנת לסייע בידי המבקש, להציע לו לעבור בדיקת D.N.A שתחזק את טענתו.

"אולם מעולם לא נכפה על אף אדם לעבור אותה. ויודגש, בדיקת D.N.A אינה משמשת כבירור יהדות על פי ההלכה אלא אך ורק מסיעת בהליך הבירור".

"כמו כן", הוסיפו בלשכת נשיא ביה"ד הגדול: " לעתים דן בית הדין דיון בסוגיה של אימוץ ילדים, ובמקרה כזה גם כן עשוי ביה"ד לבקש לערוך בדיקה שעשויה לעזור בהוכחת הורות. וכן במקרים בהם יש חשד למסמכים מזויפים בתי הדין עורכים בדיקות אבהות שהן לגיטימיות - בדיוק כפי כמקובל בבתי משפט לענייני משפחה בארץ ובעולם.

"לצערנו, נראה שיש כאלה שהם אינם יהודים שמנסים להיטמע בעם ישראל וחוששים מהליך בירור היהדות בבתי הדין ומשתמשים בעניין זה כמאבק נגד ההלכה תוך יצירת פילוג, שנאה והכפשה כלפי שירותי הדת בכלל ומערכת בתי הדין בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר