אין הסדר

המשא ומתן נתקע: השביתה ברכבת נמשכת

המשא ומתן בין הנהלת רכבת ישראל להסתדרות וועד העובדים הסתיים ללא תוצאות, והשביתה מחריפה: וועד עובדי הרכבת הודיע על השבתת כלל הרכבות למשך מספר דקות (תחבורה)

רכבת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

השביתה ברכבת ישראל נמשכת זה היום השלישי. ישיבת המשא ומתן בין הנהלת הרכבת לבין וועד העובדים הסתיים בשעה האחרונה (שלישי), ללא תוצאות.

בתגובה, בהנחיית וועד העובדים, נעצרו בדקות האחרונות כל הרכבות ברחבי הארץ, מאות במספר, למשך מספר דקות.

מהנהלת הרכבת נמסר לאחר סיום ישיבת המו"מ, "לצערנו ההסתדרות והועד מתעקשים, לא מתגמשים ומסרבים להגיע להסדר".

"הנהלת רכבת ישראל תמהה על ההתעקשות של הועד שלא לממש את החלטת בית הדין בדבר סידור הנהגים, ועל חוסר האחריות מול עשרות אלפי הנוסעים הנפגעים מידי יום".

לסיום מסרו כי למרות כישלון השיחות, "הנהלת רכבת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לקדם את המשא ומתן למען ציבור הנוסעים".

בתוך כך, העיתון 'כלכליסט' מדווח הבוקר, כי בעקבות המלצת דירקטוריון רכבת ישראל לסגור את חברת הבת להובלת מטענים, הוחלט בחברה לרשום בדו"חות הכספיים השנתיים של החברה הבת "הערת עסק חי".

בהנהלה טוענים, שבחודשים האחרונים הפעילות שם מאופיינת בעיצומים ושביתות הננקטים ע"י ועד העובדים של הרכבת, דבר שפוגע קשות במגזר המטענים. נכון להיום 80% מהפעילות שם מושבתת עם נזק יומי של כ-1.2 מיליון שקל לחברה.

"יצוין שמגזר המטענים הוא הנפגע המרכזי מכל הצעדים הארגוניים הננקטים ובימים האחרונים הפעילות בו הצטמצמה משמעותית, כך גם ההכנסות", מדגישים בהנהלת החברה.

בוועד העובדים מסרו בתגובה: "זה כל כך נמוך וציני, אך יחד עם זאת כל כך אופייני להנהלת החברה, להאשים את העובדים בהפסדי חברת הבת למטענים, חברה שכבר לפני חודשים נחשף כי ההפסד השנתי שלה עומד על 80 מיליון שקל. החברה למטענים הצליחה לשרוד עד היום למרות הניהול הכושל שלה, רק בזכות העובדים. והיא לא נסגרת בגלל העובדים היא נסגרת בגלל ניהול כושל של מנהלים כושלים".

"בשולי הדברים נדגיש כי גם עתה, כאשר נוקטים העובדים בעיצומים בשבועיים האחרונים בחברת המטענים, הרי שמדובר בעיצומים מידתיים שאיפשרו את המשך פעילותה היום יומית. אלא שבמסגרת מלחמות הכוח שמנהלת ההנהלה מול העובדים, היא החליטה להשבית, בעצמה, במה שמכונה "שביתת מגן" את כל הפעילות של החברה. צעד שמוביל להפסדים של מאות אלפי ש"ח מידי יום לחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר