"ונשמרתם"

מדענים: האוזניות הפופולריות עלולות לסרטן

250 מדענים ורופאים חתמו על עצומה לארגון הבריאות העולמי בקריאה להזהיר מפני שימוש ב'אוזניות איירפודס', בשל חשש כי מיקומם בתעלת האוזן יגרום לסרטן המוח (בריאות)

אוזניות איירפודס (צילום: שאטרסטוק)

האוזניות הלבנות הכפולות צוברות פופולריות אך כעת מתברר כי ייתכן והן מסוכנות לשימוש. 250 רופאים ומדענים חתמו על עצומה הקוראת לארגון הבריאות העולמי להזהיר את הציבור משימוש באוזניות איירפודס.

הנימוק: מיקום האוזניות, הגורם לפליטת קרינה אלחוטית היישר אל תעלות האוזן הפנימיות והרגישות, ובכך עלולות לגרום לסרטן המוח.

מדובר באוזניות אלחוטיות המתבססות על טכנולוגיית בלוטות' ומתחברת באמצעות הטכנולוגיה אל המכשיר הנייד. הבלוטות' פועל בעזרת גלי רדיו בעצמה נמוכה.

לדברי המדענים, עדיין לא בדקו מספיק את השפעת גלי הרדיו הנמוכים, אך גלי הרדיו המשדרים בעצמה גבוהה ידועים כמסוכנים, והעובדה שהאוזניות משדרות קרינה היישר אל תעלות האוזן הפנימיות, מגבירה את החשש.

"הארגונים השונים שקובעים את תקנות הבטיחות לא קבעו הנחיות מספיקות כדי להגן על הציבור, במיוחד ילדים ומי שפגיעים במיוחד לקרינה אלקטרומגנטית", הזהירו המדענים.

הרופאים והמדענים שחתמו על העצומה הוסיפו ותקפו כי "בכך שלא נקטו פעולה, בארגון הבריאות העולמי נכשלו במילוי תפקידו".

רק בשנה שעברה מכרה חברת אפל המייצרת את האוזניות 28 מיליון פריטים. עקב הפופולריות הגבוהה שלהם, תכננו בחברת להשיק בקרוב דגם חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר