אליהו בוזגלו בסינגל חדש: "לדוד מזמור"

הזמר והיוצר אליהו בוזגלו בסנונית ראשונה מתוך אלבום הבכורה שלו לאחר חזרתו בתשובה. בוזגלו אחראי ללחן ואילו על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד אלדד אלבז (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אליהו בוזגלו יליד עכו. זמר, כותב, מלחין ונגן גיטרה. התחיל את דרכו המוסיקלית בטורנטו,קנדה. שם התחיל לנגן בגיטרה בגיל 27, ומאז לא נפרד מהגיטרה ומהמוסיקה. כתב והלחין עשרות שירים באנגלית וגם הופיע.

בישראל הופיע במופע שנקרא "חזרה בזמן" יחד עם אישתו הקלידנית בגירסאות קאברים לשירים ישנים קלאסיקות בעיבודים מיוחדים וגם שילב משיריו המקוריים.

בתקופה זו חי במושב בדרום הארץ בעוטף עזה. שם פגש מוסיקאים נוספים, איתם ניגן והופיע, ושם קיבל השראה ורצון עז להקדיש את חייו למוסיקה, להתרחק מהחיים התובעניים בארץ ובמושב, אשר לא אפשרו לו להגיע למטרה זו, והחליט למכור את ביתו ונחלתו ולעזוב את ישראל עם משפחתו ולעבור לפורטוגל להגשים את החלום.

בפורטוגל אליהו קנה חלקת אדמה בהרים, מנותק מאנשים . חי בבית אבן עתיק בן 150 שנה, בלב יער של עצי ערמונים ועצי דובדבנים.. מים מהסלע וחשמל מהשמש, בגובה רב, מעל העננים., סלעי קריסטל וצפחה, אדמה מדושנת אורגנית לגידול ירקות.

דווקא שם, הריחוק מהבלי העולם, החיים ללא שום הפרעה והשפעה מהסביבה מלבד הטבע הגדול, הביאו את אליהו להתקרב לקב"ה, להבין מחדש את התורה ולהתחבר מעומק ליבו לעברית וליהדות, להתאהב בארץ ישראל ולראות בהם ובכל עם ישראל את שליחי הקב"ה.

כך נולד האלבום ""כי אתה תאיר נרי". 13 שירים כתב אליהו והקדיש אותם ל- 12 בני יעקב אבינו ואחד נוסף לבת דינה.

חלק מהשירים הם תפילות ומזמורים מהתנ"ך, אשר רק הלחינם וחלקם נכתבו על ידו. זו הסנונית הראשונה מתוכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר