צפו

מצלמת הרכב תיעדה: נוסע יהודי ניצל מלינץ'

ערבים צעדו השבוע עם דגלי אש"ף בכביש הבקעה, ותקפו רכב יהודי שחלף במקום. נהג הרכב משחזר בשיחה עם 'כיכר': "בנס, רגע אחרי יידוי האבן, הצלחתי לברוח מהמקום" (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תיעוד יידוי האבן (צילום: מצלמות הרכב, איתי שלום זנזורי)

זה קרה השבוע בכביש הבקעה; קבוצה של כמאה ערבים צעדו על הכביש עם דגלים שונים, בהם דגלי הרשות הפלסטינית, חסמו מעבר כלי רכב, וכאשר אחד מהם זיהה נהג יהודי, הרים אבן גדולה משולי הכביש, יידה אותה לכיוונו וניפץ את השמשה האחורית של המכונית.

מצלמת הרכב תיעדה את המקרה, ונהג הרכב, איתי שלום זנזורי, משחזר בשיחה עם 'כיכר השבת' את שאירע. "תוך כדי נסיעה על הכביש, באיזור הכפר עוג'ה, הבחנתי בהתקהלות על הכביש".

"לא קלטתי שכל הכביש חסום, אז התקדמתי בנסיעה כדי לעקוף אותם. רק כאשר הקרבתי הבחנתי כי הם חסמו את הכביש". בדיעבד, לאחר שצפה בתיעוד המצולם, הבחין כיצד רכבים שהגיעו מאחוריו עשו סיבוב פרסה, אך בשבילו כבר היה מאוחר מידי.

משחזר זנזורי: "חסמתי את דלתות המכונית, וקיוויתי שיעברו לידי בשלום. לפתע שמעתי "בום", ואני והבחור שישב לידי, התמלאנו בשברי זכוכיות". מצפיה בתיעוד, נראה אחד הערבים מרים אבן גדולה משולי הכביש, ומנפץ את השמשה האחורית של הרכב.

רגע ידוי האבן

בחסדי שמיים לא היו נפגעים בגוף, למרות הנזק שנגרם לרכב. למרבה המזל, רגע לאחר יידוי האבן, הצליח להמשיך בנסיעה, ונמלט מהמקום תוך כדי שהוא מחייג למשטרה כדי לדווח על האירוע. לאחר שענה להם כי אין צורך בסיוע רפואי, הפנו אותו להגיש תלונה מסודרת בתחנת המשטרה.

זנזורי מספר ל'כיכר' כי כאשר הגיע לירושלים, ניגש לתחנת המשטרה, "וזה היה אחד הסיטואציות הכי מבישות שהיו לי בחיים". הוא מתאר כיצד לא הקשיבו לדבריו ולא רצפו לראות את התיעוד המצולם, והתעסקו רק בשאלה אחת: האם הם יכולים לחתום על אישור שרכושו נפגע או לא.

בסופו של דבר, הוא קיבל את האישור, אך עם הוכחה לדבריו כיצד לא התעניינו בפרטים שסיפר. על הטופס ציין השוטר כי הוא בדק את הרכוש וראה את השמשה הקדמית מנופצת, בזמן שהשמשה האחורית היא זו שנופצה.

הוא מוסיף כי הוא מתגורר בגוש עציון, ובאזור מגוריו, אירוע זריקת אבנים הם דבר שבשגרה. "פה, בגלל שזה צולם במצלמת הרכב, התקשורת מתעניינת בסיפור, אבל באירועים היומיומיים, המשטרה מתעלמת ולא מטפלת".

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במשטרה שעודנה מתנהלת ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב אודותיה. במסגרת החקירה יבוצעו כלל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. מהמתלונן נגבתה בירושלים תלונה ראשונית על אירוע שהתרחש ביו"ש ועל כן הועברה לטיפול התחנה הנוגעת וכן ניתן לו אישור למס רכוש. בהמשך יגבו ממנו חומרים ופרטים נוספים ע"י החוקרים המטפלים בתיק.

"משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול בנחישות ביחד עם כלל כוחות הביטחון ביו"ש נגד יידוי אבנים למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ועל כך יעידו 1,937 מעצרים שבוצעו ו-1226 כתבי אישום שהוגשו בשנה החולפת נגד מידי אבנים, מרביתם ביו"ש, זאת בזכות פעילות המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר