חשיפת 'כיכר השבת'

"הוא נרדף": חברי ה'מועצת' התכנסו - וגיבו את ח"כ ליצמן

לצד גיבוי נחרץ לסגן השר ליצמן ש"נרדף - כי הוא עוזר לאנשים", יצאו האדמו"רים החברים ב'מועצת גדולי התורה' בכמה החלטות מעשיות לקראת הבחירות, בהן כינוס אחדות לציבור החסידים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הח"כ הנחקר זכה לגיבוי. ליצמן בכניסה ל'מועצת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנערך הערב (רביעי) בירושלים, בבית 'הועד הפועל' של התנועה, לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד פחות מחודש, קראו האדמו"רים להוביל להתלכדות פנים-חסידית.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' טרם הכינוס, אדמו"רי אגודת ישראל אף הורו לנציגיהם בכנסת - בסיעת יהדות התורה - להוציא התחייבות ברורה מראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה והוא ינצח בבחירות, עבור הנושאים המהותיים ליהדות החרדית; בראשם פתרון נושא הגיוס, מצוקת הדיור החרדי, תקציבי עולם התורה והסדרת הנושאים שב'סטטוס קוו' דוגמת קדושת השבת.

כמו כן, האדמו"רים אכן דיברו על הצורך בקיום כינוס גדול לקראת הבחירות, לציבור החסידי בלבד, כדי למקסם את הכוח האגודאי בקלפיות, בעקבות כך תחל בקרוב היערכות לכינוס שכזה, שיתקיים סמוך לבחירות.

האדמו"רים, ביציאתם מהכינוס. הערב

במהלך ישיבת 'ה'מועצת' הערב, סקרו הנציגים ליצמן, פרוש ואייכלר, כמו גם הח"כ המיועד יעקב טסלר, את חשיבות 'מועצת הקהילות' החסידיות שכידוע הוקמה לאחרונה, ותיארו את המשוב המבורך המתקבל לכך מצד כולם.

יצוין, כי חברי מועצת גדול התורה חיזקו את ידיו של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, לנוכח חקירותיו, והעניקו תמיכה מוחלטת וגיבוי חזק לפוליטיקאי ש"נרדף - כי הוא עוזר לאנשים", כהגדרתם.

כמו כן, מזכיר ה'מועצת' ר' יעקב ולצר הציג בפני החברים את הח"כ המיועד יעקב טסלר, שנקרא פנימה לצד הח"כים. טסלר אמר במקום, כי הוא "רואה זאת כזכות וחובה גדולה לשמש כ'שלוחא דרבנן', ויהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידי בשליחות הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר