"יידישע הייטק"

המקצוע היהודי עתיק היומין ששודרג ע"י יזמי הייטק

בקול רעש גדול פרצה לתודעת הציבור החרדי העובדה כי הטכנולוגיה גויסה לאחד מנושאי הליבה הכי קריטיים בציבור, מוסד השדכנות • כל הפרטים על המערכת החדשנית של אתר 'קידושין' (חרדים ,שיווקי)

כיכר השבת | מקודם |
כמה רווקים מחכים להיכנס תחתיה? חופה יהודית (צילום: שאטרסטוק)

כפי שפורסם בעבר ב'כיכר' אל מול הצורך הגדול הצובר תאוצה והעומס הרב הרובץ על השדכנים, ישנו קושי גדול בו נתקל השדכן בבואו 'להשתלט' על המידע הרב הזורם אליו ולעיתים ישנה תחושה ש"הייתי יכול לעזור יותר אם רק הייתי משתלט על המידע הרב שנמצא אצלי"

השדכן הממוצע רגיל היה להתנהל עם פנקסים ורשימות שונות הנמצאות באמתחתו ואת ההתאמות השונות היה מבצע בעיקר ע"י האינטואיציה.התנהלות זו הקשתה מאוד להשתלט על המידע הרב של הרווקים והרווקות בצורה חכמה ומעשית.

הרעיון שעמד מאחורי הפרוייקט של אתר 'קידושין' הייעודי החל לקרום עור וגידים בעקבות המצוקה הרבה של הרווקים והרווקות, הגרושים והגרושות במגזר והמבוי הסתום אליו הגיעו קבוצת שדכנים שהיו עמוסים ברשימות ארוכות, כרשימות של עשרות אנשים שכל רצונם היה למצוא את הזיווג הראוי והנכון עד לחתונה, אבל רשימות לחוד ומציאות לחוד: לכל אחד היו הדרישות שלו, הקריטריונים שלו, ולמצוא באמת התאמה טובה ואיכותית הייתה מאוד קשה: כל אחד נפרד ומיוחד עם רצון שונה: רמה רוחנית, רקע משפחתי, מצב אקונומי שונה ועוד...

אז הם התחילו עם מסמך אקסל שהתמלא אט אט עד שמיום ליום הפך שוב למסורבל ובלתי ניתן לשליטה. מה שהיה חסר באמת זה אלגוריתם חזק שידע לחבר את כל הקריטריונים ולשים ביחד את מכלול השיקולים שיובילו לשידוך הנכון.

לאחר מסע ארוך של ניסוי ותעייה, הגיעה המוצר המושלם, מערכת חדשנית שכבר מחוללת מהפיכה בקרב קהילת השדכנים אתר קידושין .

בפגישה שערכנו במשרדי כיכר עם אחד מיזמי הפרוייקט הוא מספר לנו בהתלהבות על גל הפניות ששטף אותם בעקבות פרסום היוזמה ב'כיכר השבת'.

מי בעצם קהל היעד שלכם?

"בעקרון היעד שלנו הוא לפנות לכל המגזר כולו, הדתי והחרדי על כל גווניו (הליטאי,החסידי והספרדי), השדכנים שלנו באים מכל המגזרים ואנחנו יודעים להפנות את הטיפול של כל פונה לכתובת הנכונה עד למציאת הזיווג בעז"ה, כי ההתאמות אמנם נעשות בבסיס על פי אלגוריתם חכם שנועד לקבל את הנתונים הראשונים מהנרשמים, והם עוברים תהליך רישום מקיף של מילוי שאלון, אך זה רק בשלב הראשון, לאחמ"כ נכנס השדכן לתמונה והוא חייב לדבר בשפה של המשודכים, לכן אנחנו יודעים להתאים לכל פונה את השדכן שיבין אל ליבו ובעצם ידבר בשפה שלו"

רגע, אז זו מערכת אוט' או שדכן רגיל? הצלחנו להתבלבל…

"זה בדיוק השילוב המנצח, אנו רותמים את הטכנולוגיה לתהליך אך יודעים לשים אותה בצד להמשך הטיפול, המערכת רק מנתחת ומצליבה את הנתונים אך לאחמ"כ היא מעבירה לשדכנים הפועלים במסגרתה את הרשימות העדכניות ולאחר הליך הרישום הראשוני פונה צוות האתר בשיחה טלפונית לשיחת היכרות מעמיקה ולצורך תיאום צפיות, כך שעכשיו מובן ביתר שאת הצורך במגוון שדכנים מכל סוגי המגזרים, כי הם חייבים להבין ולדבר בגובה העניים עם כל נרשם מכל מגזר"

אז נשמע שיש מנגון ענק מאחורי הדף התמים באתר?

"ודאי! אצלינו המועמד לא סתם מכניס פרטים ומחפש לבדו לפני סינון. אנחנו תמיד מאחורי הקלעים: צוות שלם של אנשי מקצוע מנוסים שבעצם עובדים קשה כל יום ויום להתאים בין הקריטרונים ולמצוא עבור המועמד את השידוך המושלם. זאת אומרת שאחרי השלמת הפרטים - אנחנו, כל הצוות, עובדים בשביל המועמד ואנחנו מסננים ומוצאים עבורו. אם לא מוצאים - לא שולחים לו סתם. אלא רק אם אנחנו באמת מאמינים שמצאנו משהי (שידוך) בשבילו שעומדת בכל הקריטוריונים ושהיא באמת מתאימה לו ממה שאנחנו מכירים אותו. אנחנו בקשר אישי כל הזמן ולכן מכירים גם לעומק".

"חשוב לנו להבהיר שכל הנתונים נשמרים בדיסקרטיות מוחלטת ואין לאף גורם גישה למאגר, תמונות ופרטים אישיים"

כמה באמת השדכנים עצמם משקיעים בעבודה הזו? נשמע שיש פה הרבה מעבר להתאמות?

לא הקמנו את האתר כדי שהמועמד ייעלם איפשהו בסבך של אפשרויות, אלא יש לנו צוות שלם של רבנים ורבניות, שדכנים ושדכניות, עם ניסיון רב שכל יום מחדש עובדים קשה המון שעות רק בשביל הפנויים והפנויות, אנחנו עובדים בשבילם ושומרים על קשר תמידי. מדברים, מחזקים, ולפעמים אם אנחנו באמת מאמינים שיש שידוך מתאים - אנחנו גם יודעים לנסות ללחוץ.

נשמע מדהים! רגע וכל זה בחינם?

"טוב שאתה שואל כי יש פה נקודה חשובה שאני חייב להבהיר, ראשים כל אין אצלנו דמי שידוך! אך עם כל הרצון הטוב שלנו לעזור לכלל מעוכבי השידוך, אנחנו חייבים תמורה כל שהיא כדי שזה אכן יעבוד. לאחר הרישום ומילוי השאלון המקיף ע"י המשודכים מכאן ישנם שתי אפשרויות: לבדוק קודם עם אחד השדכנים את מספר ההצעות והכדאיות ברישום ובמידה והמשודך מחליט מכל סיבה שהיא לא לרכוש מנוי הוא יישאר רשום להיות מועמד אך הצוות המקצועי לא עובד עבורו. אם ישנה הצעה אז כמובן אנחנו נשתמש במועמדות כדי להציע למנוי המשלם. אבל אם המועמד רציני, ורוצה שנעבוד בשבילו: שדכן אישי, קאוצ'ר הצעות וייעוץ במהלך כל השידוך אז יש את התשלום הסמלי, כדי לכלכל את הצוות המקצועי שעובד כל יום במשך שעות רבות בשביל מציאת הזיווג הנכון והראוי, כמו עשרות החתונות שעשינו השנה. (האחרון היה בר"ח אדר ב')

רוצה גם להיתרשם מהאתר וממה שיש לו להציע? שווה כניסה>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר