דו"ח חדש

משרד העבודה קובע: המכללות הטכנולוגיות החרדיות מובילות בדירוג הארצי

ציונים מרשימים במיוחד למכללות הטכנולוגיות החרדיות רובן לנשים אך גם אלו שמיועדות לגברים הציגו ציונים נאים מאד בדו"ח משרד העבודה הרווחה שדירג את כלל המכללות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך אתר המכללה החרדית)

מסמך חדש של משרד העבודה והרווחה, האחראי על המכללות הטכנולוגיות בישראל חושף את תוצאות בדיקת ההישגים ומדרג את המכללות הטכנולוגיות ברחבי הארץ. המכללות הטכנולוגיות החרדיות מובילות בדירוג הארצי .

המסמך שלפי המדד בדק גם את המוסדות החרדיים המלמדים את מקצוע ההנדסאים, מדרג את הישגי המכללות בציונים שבין 1-5 כשציון 5 הגבוה מציין הישגיות מקסימלית.

מעיון במסמך עולה, כי לדירוג המקסימלי – ציון 5, הגיעו רק מוסדות להכשרה טכנולוגית לחרדים, רובם משתייכים לרשת בית יעקב. גם בציון 4 – שמסמל הישגיות גבוהה, רוב המכללות הן חרדיות. בין המכללות הטכנולוגיות החרדיות בולטות בעיקר מכללות לנשים, אך גם מכללות לגברים כמו המרכז החרדי להכשרה מקצועית, הגיעו לציונים מרשימים.

בימים אלה מונחת לפתחה של הממשלה החלטה על רפורמת המכללות, שעלולה לפגוע בהמשך פעילותן של המכללות הטכנולוגיות החרדיות. לפי הרפורמה החדשה, מכללות טכנולוגיות יתוקצבו רק אם יעמדו במספר תלמידים גבוה מאוד שנקבע על ידי המדינה. כוונה הרפורמה היא לצמצם את מספר המכללות הגדול. רוב המכללות והסמינרים החרדים אינם מגיעים לסף שקבעה המדינה, וייאלצו להתמזג או לוותר על תקצוב ציבורי.

עו"ד אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן ק.מ.ח הפועלת לשילוב חרדים בשוק העבודה הגיב על ההצעה: "רפורמת המכללות הטכנולוגיות המאיימת על המשך קיומן של המכללות הקטנות, מסכנת ערוץ חשוב המשלב את האוכלוסייה החרדית בשוק התעסוקה בישראל".

"חרדיות וחרדים רבים משתמשים בלימודים במכללות הטכנולוגיות כדלת כניסה לעולם התעסוקה, ונתוני משרד הרווחה מוכיחים שהם עושים זאת בהצלחה יתרה. רפורמת המכללות הטכנולוגיות חייבת להתחשב בצרכים הייחודיים של האוכלוסייה החרדית, ולא להשאיר את נושא תקצוב המכללות הייעודיות לציבור זה בנוסח מעומעם. בעידן שבו האקדמיה החרדית לא מצליחה לחדור מספיק אל המודעות בציבור החרדי, תחום ההנדסאים פורח ואסור לעצור אותו", אומר יוסטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר