פתח תקווה

בצל "סערת כשרות": ח"כ משה גפני יתארח במסעדה

ח"כ משה גפני יתארח הערב במסעדה בפתח תקווה לשיחה עם העיתונאי שמעון ברייטקופף, אך עוד לפני האירוע פרצה "סערה" סביב כשרות המקום - שבאה לסיומה במהרה (חרדים)

ח"כ משה גפני (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, יתארח הערב (חמישי) לפאנל מיוחד עם העיתונאי שמעון ברייטקוף, במסעדת "שאבעס - מלאבס" בפתח תקווה.

"מדברים על הקדנציה שחלפה, על הקדנציה הבאה ועל מערכת הבחירות", הובטח במודעה מטעם המפלגה שהזמינה את הציבור ליטול חלק באירוע.

גורמים שונים המשייכים עצמם ל'דגל התורה' אך לא נוטלים חלק בקבלת ההחלטות של המפלגה, פעלו כדי לסכל את האירוע וטענו כי אינו לרוח המפלגה, אך הדבר לא עלה בידם.

בתוך כך, מיני "סערה" פרצה לה סביב האירוע. יאיר אורביטו, כתב 'גלי צה"ל', דיווח כי אין למסעדה בה יתארח גפני תעודת כשרות. לפי הדיווח של אורביטו, במסעדה טענו כי הם עומדים בכל כללי הכשרות וההשגחה רק שלא מחזיקים תעודה של אף גוף. ב'יהדות התורה' מסרו כי "בניגוד מוחלט לנטען, המקום מופעל בימי חמישי בהשגחת צוות כשרות מהודר ומכובד. כולכם מוזמנים".

מי שהצטרפו למתקפה נגד גפני היו ארגון 'צהר' שדבריהם נגד גפני צוטטו ב'גלי צה"ל'. "אין לנו ספק כי המקום כשר, עם זאת נשאלת השאלה מדוע ח"כ גפני מתיר לעצמו ולתלמידיו לאכול במסעדה שאיננה בהשגחת הרבנות ואוסר זאת על ישראלים שרוצים לאכול במסעדות עם כשרות של צהר", לשון תגובת צהר כפי שצוטטה ב'גלי צה"ל'.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי כבר במהלך הימים האחרונים פעלו במסעדה מול רבנות פתח תקווה כדי לקבל כשרות למקום, ואכן נעשו כל המאמצים כדי להסדיר את מתן כשרות המהדרין עוד לפני האירוע הערב.

וכך, כדי שהאירוע הערב יעמוד תחת הכשרות, הוציאה מחלקת הכשרות ברבנות הודעה מיוחדת על אישור כשרות יומי, לכבוד האירוע שיתקיים במקום עם ח"כ משה גפני.

גורמים ברבנות הסבירו את פשר הענקת תעודת הכשרות ליום אחד ואמרו כי כי "המקום הוא ישיבה תיכונית עם מערכת כשרות פנימית כמקובל בעולם הישיבות. כאשר יש אירוע חיצוני בחדר האוכל של הישיבה, אזי המזמין מביא איתו את הכשרות המקומית".

התעודה שהונפקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר