ירי למרכז הארץ

צה"ל תקף מאה מטרות ברצועה; חמאס אחראי לירי לת"א

מטוסי קרב תקפו כמאה מטרות טרור ברצועת עזה בתגובה לירי לתל אביב • למרות ההכחשות, צה"ל מבהיר: חמאס הוא האחראי לשיגורים למרכז הארץ • הבוקר: אזעקות בשדרות ועוטף עזה (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה בעזה ארכיון (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

מטוסי קרב תקפו הלילה (שישי) מאה מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר תל אביב. בצה"ל הדגישו הלילה, למרות הכחשות חמאס: "הירי שבוצע לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

בשעות הלילה והבוקר המוקדמות נשמעו אזעקות 'צבע אדום' בעיר שדרות ובישובי עוטף עזה, דובר צה"ל עדכן כי לוחמי 'כיפר ברזל' הצליחו ליירט את השיגורים. על פי דובר צה"ל זוהו הבוקר ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. לוחמי כיפת ברזל יירטו שלושה שיגורים.

יעדי הטרור שהותקפו הלילה שייכים לארגון חמאס. בין יעדי הטרור נתקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה.

מדובר במטה האמון על הכוונת פעילי הטרור של חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים.

דובר צה"ל מסר כי: "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הערב שבוצע על ידי ארגון הטרור חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו".

בתוך כך, במועצה האזורית אשכול הודיעו הבוקר כי אי הנחיות מיוחדות לתושבים וכי הלימודים ימשכו כרגיל: "לאור אירועי היממה האחרונה, ולאחר התייעצות עם גורמי הצבא, הוחלט על המשך השגרה. הלימודים יתקיימו כרגיל בבתי הספר ובגני הילדים".

כזכור, אמש, מעט לפני השעה 21:00, נשמעה אזעקה ברחבי העיר תל אביב ותושבי העיר דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. עם זאת, דובר צה"ל מסר כי לא בוצעו יירוטים ברחבי העיר וכי אכן זוהו שני שיגורים מצפון הרצועה לעבר מרכז הארץ.

לאחר הירי, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס התייעצות ביטחונית יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון, בקריה בתל אביב.

ארגון הטרור חמאס הכחיש מעורבות בירי ואף מסר כי אנשיו ינקטו בצעדים כנגד המשגרים. אך, כאמור, צה"ל מסר הילה כי חמאס הוא האחראי לירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר