לא מפתיע

כ-96% מהאוכלוסייה נחשפים לפרסומות

רובנו נחשפים לפרסומות ואף מצהירים כי אנו מושפעים מהן עמוקות ורוכשים מוצרים רבים בגללן זאת למרות שאנו מודעים לכך שרוב המבצעים שמוצגים לנו אינם באמת הוזלה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סקר צרכנים של הרשות להגנת הצרכן מצא, כי כ-96% מהאוכלוסייה הבוגרת נחשפים לפרסומות ולתוכן שיווקי.

הסקר גם מוכיח, שההשקעה הכספית הרבה בפרסום משתלמת. כשני שליש מהבוגרים הצהירו, שהם תופסים את הפרסום כמשפיע על החלטת הקנייה (די משפיע ומאוד משפיע). 86% מהציבור סבור, כי החלטות הקניה שלו מושפעות מפרסום.

בנוסף, כ-71% מהציבור דיווחו על השפעה של מבצע על החלטת הקנייה של מוצר כלשהוא.

למרות הנתונים שמלמדים, כי הלקוחות מושפעים עמוקות מהפרסומות, כ-72% אינם מאמינים, כי מבצעים אמנם מציעים הנחה אמתית. בנוסף, 87% הצהירו, כי התחרטו לאחר רכישה שהתבצעה בעקבות מבצע.

הסקר בדק גם את נושא השיווק לילדים המצוי במחלוקת עזה. מהסקר עלה, כי כמעט כל הילדים נחשפים לפרסומות (94%).

עוד נמצא, כי למעלה משני שליש מציבור ההורים לגילאי 6-16 תופסים את השימוש בדמויות מפורסמות בפרסומות כאפקטיבי להנעה לקנייה.

כשני שליש מההורים דיווחו על כך, שילדיהם ביקשו מהם לקנות דבר מה בעקבות חשיפה לפרסום, כאשר כשליש עושים זאת בתדירות גבוהה.

אחד מכל עשרה ילדים מעל גיל 9 שביצעו קניה, קנו ביותר מ 1,000 ש"ח כמחצית מהם עשו קניות בטווח של עד 200 ש"ח, כ-40% דיווחו על הוצאה של 201 ש"ח ומעלה.

כשני שליש מההורי,ם שהיו מודעים לרכישות שילדיהם מבצעים בתוך משחק/אפליקציה, דיווחו כי הופעל עליהם לחץ על מנת לקבל הסכמתם לרכישה.

מהסקר עלה, כי כמעט כל ההורים מתנגדים לשימוש במסרים שיווקיים סמויים לילדים, כשלמעלה ממחצית מההורים הביעו התנגדות נחרצת ("מאוד מתנגד").

למרות זאת, כ-70% מההורים דיווחו, כי לגבי מסרים הנתפסים בעיניהם כחיוביים, היו תומכים בהעברת מסרים פרסומיים פסיכולוגיים סמויים לילדיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר