דיווח

הירי למרכז: פגישת ראש השב"כ עם חמאס

על פי דיווח בלונדון, אחרי הירי מרצועת עזה לגוש דן, נפגש ראש השב"כ עם בכירי חמאס בקהיר, שם ניהלו מגעים ישירים שהובילו להפסקת האש. בישראל ובחמאס סירבו להגיב (בארץ)

ראש השב"כ (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ביום חמישי בלילה, לאחר הירי מרצועת עזה לעבר גוש דן, נפגש ראש השב"כ, נדב ארגמן, עם בכירי חמאס בקהיר שבמצרים. כך מדווח הערב (מוצ"ש) אתר האינדיפנדנט הלונדוני בשפה הערבית.

לפי הדיווח, ראש השב"כ קיבל את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיום הפגישה, שיצאה לפועל שתיווכו של ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. אנקדוטה מעניינת בדיווח, מלמדת שחלק מהפגישה התקיימה בשפה העברית, אותה למדו בכירי חמאס בתקופת מעצרם בכלא הישראלי.

בפגישה, הדגיש ראש השב"כ את החזקתם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד בידי חמאס, ואת הצורך ברגיעה מוחלטת, כולל הפסקת ההתפרעויות בימי שישי ליד הגדר והגבול עם ישראל.

בתמורה, הבטיח הקלה ישראלית על הסגר בעזה, פתיחה מחודשת של אזור התעשייה קרני, שחמאס וישראל יאיישו את מעברי הגבול בכרם שלום וארז, ובנוסף קיבל חמאס הסכמה מצרית לפתוח את מעבר רפיח באופן קבוע.

משרד ראש הממשלה לא השיב לשאלות האתר הלונדוני, אך הכחיש כי ידוע להם על קיומה של פגישה זו.

בחמאס סירבו להתייחס לדיווח והדגישו כי כל ההבנות מושגות בתיווך מצרי ואין מגעים ישירים עם ממשלת ישראל, תוך שהם מדגישים שמצרים עושה מאמץ גדול על מנת להשיג הבנות בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר