פיגוע - ב-2 זירות

פיגוע משולב: הרוג ו-2 פצועים במצב קשה; המחבל נמלט

ישראלי נהרג ושניים נוספים נפצעו באורח קשה, בפיגוע דקירה וירי, שהחל בצומת אריאל והמשיך בצומת גיתי אבישר, בשומרון. המחבל הצליח להימלט וכוחות צה"ל מנהלים אחריו מצוד (חדשות)

זירת הפיגוע (צילום: בלב החדשות)

ישראלי נהרג ושניים נוספים - בן 35 ובן 20, נפצעו באורח קשה בפיגוע משולב הבוקר (ראשון) שהחל בצומת אריאל והמשיך בצומת גיתי אבישר, בשומרון. המחבל נמלט וכוחות צה"ל מנהלים אחריו מצוד.

מבית החולים 'בילינסון' נמסר כי" שני פצועים פונו לביה"ח, 1 במצב אנוש עם פגיעת ראש ו-1 במצב קשה עם פגיעת חזה ובטן".

בסביבות השעה 09:45 התקבל דיווח ראשוני על פצוע אנוש מירי בצומת אריאל. כוחות גדולים שהגיעו למקום מצאו צעיר שנפצע באורח אנוש, ככל הנראה מדקירות ומירי, זמן קצר לאחר מכן נמצא פצוע נוסף, ומצבו הוגדר קשה. במקביל, התקבל דיווח על פצוע מירי בצומת גיתי אבישר, שמצבו קשה.

ד"ר רם שגיא, סגן מנהל בילינסון, מעדכן (צילום: דוברות ביה"ח)

מפרטים ראשונים עולה כי המחבל תקף חייל וחטף את נשקו ולאחר מכן ירה באדם נוסף - כפי הנראה אזרח זר. המחבל מלט מהמקום על כביש 5, וכשהגיע לצומת גיתי אבישר, ירה באדם נוסף תוך שהוא ממשיך בהימלטות. בהמשך, הוא נטש את הרכב ונמלט רגלית.

כוחות גדולים של צה"ל מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל. הכניסות לכפרים כיפל חארס, ג'מאעין ודיר איסתיא, נסגרו.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, תיאר את השתלשלות הפיגוע ואמר כי בסביבות רבע לעשר, המחבל, שעדיין אל ברור מאיפה הוא הגיע וכנראה יצא מאחת החנויות באיזור, תקף חייל בצומת אריאל ולקח לו את הנשק. החייל נפגע והמחבל ירה על שלושה רכבים, בירי הראשון נפגע אזרח, בשני רק הרכב נפגע ובשלישי האזרח ברח מהרכב והמחבל לקח את הרכב ונמלט.

"המחבל נסע לצומת גיתי אבישר, כשלאורך הדרך הוא מבצע ירי מהרכב לצומת וגם שם יש נפגעים. הוא נסע עם הרכב לברוקין וכרגע יש מרדף שם", תיאר דובר צה"ל. לדבריו, כוחות מיוחדים וכוחות תגבור הוקפצו כדי לסייע במרדף.

דובר צה"ל מסר כי מדובר בשני פיגועים בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, וכי "מתנהל מרדף אחר המחבל". עוד נמסר כי "מחבל דקר לוחם צה"ל, לאחר מכן חטף את נשקו, ירה לעבר אזרחים ונמלט ברכב. המחבל המשיך לצומת גיתי אבישר וירה לעבר הטרמפיאדה. צה"ל תגבר כוחותיו במרחב. בשעה זו מתנהל מרדף אחר המחבל".

מדוברות איחוד הצלה - מחוז יו"ש נמסר כי "חובשים באיחוד הצלה סניף שומרון מטפלים באירוע חריג בסמוך לצומת אריאל בשומרון".

ממד"א נמסר כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ב'לינסון שני פצועים קשה מירי, בהם: גבר כבן 35 מורדם ומונשם וצעיר כבן 20 מעורפל הכרה. נפגע אנוש עדיין בשטח".

חובש רפואת חירום במד"א חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

הערכת מצב של אגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון יחד עם מערכת הביטחון הוחלט לסגור את השערים של ברקן ואזור התעשייה ברקן. מכיוון שהמחבל מסתובב חופשי. כמו כן, בעקבות הפיגועים והמרדף אחר המחבל הוצאה הנחיה לסגור את השערים בכל יישובי מרכז השומרון.

(צילום: בלב החדשות)
(צילום: בלב החדשות)
(צילום: בלב החדשות)
(צילום: בלב החדשות)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר