התגובה לירי

המצרים לחמאס: ישראל תכנס - ולא נתערב

במהלך הירי בחמישי האחרון לכיוון גוש דן, ישבו המתווכים המצרים עם בכירי החמאס כדי לדון בהסכם רגיעה מול ישראל • המצרים: במידה וישראל תצא למבצע לא נעזור לכם (מדיני)

מנהיגי חמאס (צילום: shutterstock)

בשבוע שעבר (חמישי), לאחר הירי לכיוון תל אביב, במשרדי החמאס שהו באותה העת המתווכים המצרים, שהגיעו בשביל שיחות הרגעה בין החמאס לישראל. ברגע שנשלחו הטילים לת"א, החלה מהומה במשרדים, כאשר המתווכים רותחים מזעם על מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ואומרים לו "הדם של התושבים ברצועת עזה יהיה על הידיים שלך, ואנחנו לא נעשה מאומה כדי לבלום את ישראל, אם היא תחליט על מבצע צבאי ברצועה יחיא מצידו טען כי לא החמאס ירה".

"ישראל היום", מפרסם הבוקר (ראשון), את המהומה שהייתה במשרדי הנהגת החמאס בעזה, ביום חמישי, דקות ספורות לאחר שאזעקת 'צבע אדום', נשמעה בכל רחבי גוש דן.

אחד הבכירים, שהיו בין חברי המשלחת המצרית חשף את הדברים, ושיחזר את מהלך האירועים: "הייתה אווירה טובה, כולם היו מחויכים, וחיכו לתשובות שהיו בידינו מישראל לגבי התקדמות במו"מ, והייתה הערכה שהם יקבלו את זה בחיוב - שני הצדדים".

"באמצע הפגישה הנינוחה, נכנס אחד מהצוות של המצרים, והגיש לראש המשלחת את הסלולרי בו היה דיווח על שליחת הטילים למרכז הארץ. האווירה בחדר ברגע אחד נהפכה ללוהטת, הבכירים המצרים החליפו מהלומות עם עם בכירי החמאס ואמרו להם, 'כמה זמן תחזיקו מעמד עם המשחק הכפול שלכם', אנחנו יושבים פה כדי לנסח רגיעה ממול ישראל, ואתם מאחורי הגב שלנו שולחים טילים לת"א?".

בכירי החמאס יחיא סינוואר, ואיסמעיל הנייה שישבו בחדר החליפו צבעים, ואמרו למצרים "כי הם לא ירו", המצרים השיבו להם: "תחשבו טוב לפני מה שאתם עושים, כי במידה וישראל יחליטו לצאת למבצע צבאי גדול, כדי למוטט את שלטון החמאס, ולכבוש את רצועת עזה מחדש, אנחנו לא נעשה כלום כדי למנוע מהם את זה".

כזכור, לאחר ששני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל בצה"ל נערכו על פי הדיווחים לפעילות צבאית ברצועת עזה, כזו שתנסה להרתיע את גורמי הטרור. על פי דובר צה"ל מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש. לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. בנוסף, לא מוכר נזק או נפגעים באירוע ואין הנחיות מיוחדות לעורף.

במהלך הלילה בין חמישי לשישי, תקפו מטוסי חיל האוויר מאה יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, בין יעדי הטרור נתקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה. לדברי צה"ל, המטה אמון על הכוונת פעילי הטרור של ארגון הטרור חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל.

בנוסף, נתקף אתר הייצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים ברצועה: "מדובר באתר תת קרקעי ובו יכולת לייצור רקטות ברצועת עזה".

בנוסף נתקפו מספר מתחמים צבאיים, בהם מוצב של הכוח הימי של חמאס המשמש גם הוא לייצור אמצעי לחימה.

בצה"ל עדכנו כי בנוסף נתקף מתחם אימונים צבאי המשמש כמרכז של מערך הכלים האוויריים הבלתי מאויישים של חמאס בדרום רצועת עזה. כמו כן נתקפו מוצבים ומספר תשתיות תת קרקעיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר