החשודים נעצרו

עצורים בחשד לפגיעה בקברי ילדים בהר המנוחות

בתום חקירה סמויה נעצרו 5 חשודים בפגיעה והזזת קברי ילדים בהר המנוחות במטרה ליצור חלקות חדשות. 2 נוספים נעצרו בחשד למכירת חלקות קבורה בניגוד לחוק (אקטואליה)

הר המנוחות, אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

שתי חקירות סמויות של משטרה ירושלים הגיעו הלילה לסיומם, עם מעצרם של החשודים בפגיעה בקברי ילדים בחקירה אחת, ובמכירת קברים בניגוד לחוק בחקירה השנייה.

חקירות המשטרה הסמויות במחלק ההונאה של המשטרה, נפתחו בעקבות תלונות ודיווחים שהתקבלו, ובהם עלה חשד לפגיעה והזזתם של קברים בהר המנוחות גבעת שאול בירושלים, וחשד נוסף כנגד סחר סיטונאי בחלקות קבורה בעיר בית שמש לתושבי חוץ.

במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד 5 חשודים בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות.

במקביל, ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברים "בחלקה ד' החדשה", בה נקברו ילדים בשנות השבעים.

עוד עלה בחקירה, כי על פי החשד, הסירו החשודים את המצבות ממקומן, ובאמצעות קבלני העבודות פעלו להגביה את מפלס הקרקע על ידי יציקת בטון לשם יצירת חלקות קבר חדשות.

על פי החשד, באמצעות שיטה זו, ייצרו לפחות 9 קברים קיימים, אותן מכרו עפ"י החשד בכמאה אלף ש"ח כל אחת, לתושבי חוץ.

5 החשודים, שכאמור נעצרו הלילה, הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים והסגת גבול במקום פולחן או בקבורה.

בחקירה השנייה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד 2 חשודים בכירים, שבמהלכה עלה חשד כי במהלך שנת 2018 פעלו למכירתם של עשרות חלקות קבורה באופן 'סיטונאי' לתושבי חוץ בשווי מוערך של כמיליון ש"ח בניגוד לחוק שירותי הדת היהודיים.

עוד העלתה חקירת המשטרה, חשד כי התכוונו החשודים לבצע עסקה נוספת ובה יכללו עשרות חלקות קבר נוספות לתושבי חוץ בעבור סכומים דומים.

2 החשודים כאמור נעצרו והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר