עמדת המדינה התקבלה

הוארך צו הסגירה למבנה ב'שער הרחמים'

המדינה טענה כי לפי החומר המודיעיני, חמאס ממשיך במאמציו לפעול במקום, ולכן הוציאה צו סגירה. בווקף סירבו להגיב בטענה כי אינם מכירים ברשויות הישראליות (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Sliman Khader/Flash90)

בדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בדלתיים סגורות בבית משפט השלום בירושלים התקבלה עמדת המדינה להארכת צו הסגירה למבנה בשער הרחמים, באב א-רחמה שבהר הבית.

בית המשפט אפשר לווקף להגיב על בקשת המדינה, אך אלו טענו כי הם אינם מכירים ברשויות הישראליות ולכן לא מסרו את בקשתם, מה שהוביל לקבלת עמדת המדינה להארכת צו הסגירה הזמני.

שופטת בית המשפט השלום, דורית פיינשטיין, העניקה היום 60 יום לווקף כדי למסור תגובה לבקשת המדינה לסגור סופית את המבנה, שנפתח מחדש על ידי הווקף, והוביל למהומות בהר הבית.

בבקשתה לסגירת המבנה טענה המדינה כי "קיימת תשתית ראייתית מנהלית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית".

"הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת קידום פעילות דומה בעתיד, ביתר שאת לאור תמונת המצב העדכנית. פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך סגירת המתחם".

בתקופה האחרונה, שוררת מתיחות רבה בהר הבית לאחר שמועצת הווקף החדשה השתלטה על המבנה המדובר, בניסיון להפוך אותו למסגד, נוסף על המסגדים הקיימים היום על ההר.

במסגרת ההתפרעויות במקום נעצרו עשרות, ולשיאם הגיעו בשבוע האחרון, עם זריקת בקבוקי תבערה לעבר תחנת המשטרה על ההר, אירוע שהסתיים ללא נפגעים בקרב השוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר