פסילת בן ארי

בימין זועמים על הבג"צ: "סוף ידוע מראש"

במפלגות הימין מגיבים בזעם על החלטת בג"צ לפסול את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי ולמנוע ממנו להתמודד לכנסת במסגרת איחוד מפלגות הימין. "תיאטרון האבסורד" (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן גביר זועם היום בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברוב של שמונה שופטים מול אחד: בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. במקביל, אישר בית המשפט את התמודדות רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל, עופר כסיף, ומנגד אישר את התמודדותו של עו"ד בן גביר.

מפלגת עוצמה יהודית תכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:15 במטה המפלגה ברחוב פינס 4 בירושלים כדי להגיב על ההחלטה.

בינתיים, בימין זועמים על החלטת בג"צ לפסול את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי מהרשימה המאוחדת של מפלגות הימין ומציינים כי זו הפעם הראשונה בה מחליט העליון לפסול מועמד לכנסת, שאף אושר ע"י וועדת הבחירות.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה לפסילתו של ד"ר בן ארי: "כשאין ציפיות אין אכזבות. הסוף של תיאטרון האבסורד הפוליטי הזה היה צפוי וידוע מראש. בג"ץ לא מפספס שום הזדמנות כדי להוכיח עד כמה הוא מנותק מהציבור ועד כמה הוא אינו ראוי לאמונו".

"ביום כזה שבו אנו קוברים שוב את מתינו שופטי בג"ץ קובעים שתומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ‏ישראל יכהנו בכנסת ישראל, אבל מיכאל בן ארי, שבניו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל - לא. שום תעלול משפטי לא יכול להסביר את עיוות הדין האבסורדי הזה. את התשובה לבג"ץ ייתן הציבור הישראלי בקלפי בעוד ועוד פתקים של 'טב' שיבהירו שלא בג"ץ יקבע לנו. העם יקבע ויחזיר את בג"ץ למקומו הטבעי", הוסיף סמוטריץ'.

יו"ר יחד אלי ישי הגיב על ההחלטה: "החלטת בית המשפט היא אות קלון לכנסת ישראל. הכנסת שלא השכילה להגביל את כוחו של בג״צ ולהציבו במקומו הראוי והמכובד, בו יעשה רק את תפקידו המיועד.‬ לא עוד! בכנסת הבאה מפלגת יחד תהיה שם כדי להחזיר את הכח אל העם, אל נציגי הציבור. הצביעו ׳יחד׳, וכך נוביל מהפכה דמוקרטית אמיתית. ‬‫יחד ננצח!".

סגן השר פרוש בתגובה על פסילת ד"ר מיכאל בן ארי: "בג"צ קבע שאין להתחשב ברצון הבוחר. אבל אם לא נתעשת, הוא לא יסתפק רק בפסילה, אלא גם יתערב וימנה מועמדים לכהונה בכנסת מכל המפלגות ובכך ישלים את המהפכה שלו".

סיו"ר הכנסת ח"כ הישראל אייכלר הגיב: "שלטון הדיקטטורה החל רשמית בפסילת בן ארי וזה יסתיים בחיסול הדמוקרטיה. תקדים של פסילת מועמד לכנסת יהיה פתח לפסילת כל מועמד שלא יתאים לשלטון הדיקטטורה. הפרלמנט יהפוך לדומה של בובות, המופעלות בידי המשטר העוין את עם ישראל וארץ ישראל".

"הערב קיבלנו עוד תמרור אזהרה למה שעלול לקרות, אם לא נחזק את כוחה של יהדות התורה בכנסת הבאה. אנו זקוקים למנדטים רבים שיצילו את הדמוקרטיה מידי ההפיכה השלטונית של הבג"צ. הקלפי הוא המעוז האחרון של "זכות הבחירה" זו הדרך היחידה שלנו לחסום את ההפיכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר