בן 47, אב ל-12 ילדים

הרוג שני בפיגוע באריאל: נפטר הרב אחיעד אטינגר הי"ד

בבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה נפטר הבוקר הרב אחיעד אטינגר הי"ד בן 47, תושב היישוב עלי, לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע המשולב ליד אריאל. בפטירתו, הותיר אחריו 12 יתומים (אקטואלי)

הרב אטינגר הי"ד על רקע פעילות צה"ל (צילום: נדב גולדשטיין/TPS, דובר צה"ל)

ברוך דיין האמת: הבוקר (שני) נפטר הרב אחיעד אטינגר הי"ד, ראש ישיבת "עוז ואמונה" בדרום תל אביב, שנפצע אמש באורח אנוש בפיגוע הדקירה המשולב ליד אריאל, בכך עלה לשניים מספר הנרצחים בפיגוע הקשה, לאחר שבזירת הפיגוע נהרג סמ"ר גל קיידאן, לוחם בתותחנים.

בהודעה מטעם המשפחה נמסר: "בצער רב וביגון קודר, משפחת אטינגר מודיעה על פטירתו של הקדוש הרב אחיעד אטינגר הי"ד אשר נפל על קידוש ה' בידי מרצח שפל במהלך פיגוע שבו גילה תעוזה, תעצומות נפש ואומץ רב תוך שהוא יורה במחבל הנתעב".

פרופ' פייר זינגר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבילינסון (צילום: דוברות ביה"ח)

המשפחה הוסיפה ומסרה: "אנו מודים לכל צוות בית החולים בלינסון, לצוותי מד"א ואגף הביטחון שומרון, ולכל עם ישראל אשר התפללו לרפואתו".

המנוח הי"ד, בן 47 ואב ל-12 ילדים, תושב היישוב עלי, הבחין בפיגוע, חזר על עקבותיו תוך שהוא דורך את אקדחו אך בטרם הספיק לפגוע במחבל, הוא נורה ונפצע באורח אנוש.

פעילות כוחות צה"ל לאיתור המחבל (צילום: דובר צה"ל)

הוא פונה לבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה שם נלחמו הרופאים על חייו, אך הבוקר הוא נפטר לבית עולמו.

בבית החולים 'בילינסון' מאושפז הפצוע השני מהפיגוע, החייל אלכסנדר דבורסקי, במצב קשה מאוד, הוא מורדם ומונשם. אתמול, כך נמסר מבית החולים, הוא עבר ניתוח מציל חיים ועדיין קיים חשש כבד לחייו.

הרב אחיעד אטינגר הי"ד (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)

הלווייתו של סמל ראשון גל קיידאן ז"ל שנרצח בפיגוע תתקיים הבוקר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בעיר מגוריו באר שבע.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אמר: "ליבנו נשבר לשמע הבשורה על מותו של הרב אחיעד אטינגר ז"ל לאחר שנפצע אמש אנושות בפיגוע הנורא בו איבדנו גם את הלוחם סמ"ר גל קיידאן. אתמול הספקתי להגיע אל בית החולים ולהצטרף אל משפחתו שקרעה שערי שמיים בתפילות ודמעות לשלומו. חיבקתי אותם בשם העם כולו, נפעם מכוחותיהם. מפעל חייו המופלא של הרב אטינגר ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו והעוצמות שהוא העניק לתלמידיו ולאנשי הקהילות שהוביל ימשיכו ויחזקו אותנו גם בתוך האבל והעצב התהומי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "עם ישראל אבל היום על הירצחו של הרב אחיעד אטינגר. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

יו"ר ש"ס, שר הפנים, אריה דרעי: "כואב את פטירתו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע אנושות בפיגוע בצומת אריאל אתמול, כשבאומץ ניסה לעצור את המחבל הנתעב, ונפטר הבוקר מפצעיו. רב חשוב שמת על קידוש ה׳ בידי מרצח שפל. אב ל-12 ילדים, כאב גדול. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

יו"ר הימין החדש, שר החינוך, נפתלי בנט: "שולח תנחומים וחיבוק חם למשפחת הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח על ידי מחבל מתועב ואכזרי. הרב אטינגר, ראש ישיבת 'עוז ואמונה' בדרום תל אביב, הותיר אחריו אישה ו-12 ילדים שלא יזכו לראותו שוב. הלב נקרע. הרב מת מות גיבורים, לאחר שנאבק במחבל בתעוזה ובעוז. ביממה האחרונה הוא נאבק על חייו בנחישות אך לצערנו הפציעה הקשה הכריעה אותו. מדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצח השפל, בכל מקום בו יהיה. יהי זכרו של הרב ברוך".

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע.

פעילות כוחות צה"ל לאיתור המחבל, הלילה (צילום: דובר צה"ל)

במסגרת הפעילות, מיפו הכוחות את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא עומר אבו לילה, בן 19 מהכפר זאוויה, שבנפת סלפית. מספר פלסטינים נעצרו בחשד שסייעו למחבל או שלא מנעו את הפיגוע. בין העצורים גם אחיו של המחבל, אביו נחקר.

בתיעוד שפורסם ממצלמות אבטחה בצומת אריאל, המחבל נראה יוצא מחנות, הולך לאט ואז פותח בריצה לעבר הטרמפיאדה, מתעמת עם החיילים, לוחמי תותחנים שאבטחו את המקום, דוקר את סמ"ר קיידאן, חוטף את נשקו ויורה בו מטווח קצר, כשהחיילים מהצד השני יורים לעברו.

לאחר מכן המחבל המשיך במסע הירי, פוגע ברב אטינגר, גונב רכב של אזרח זר ונמלט מהמקום כשבדרך הוא יורה בחייל נוסף, אלכסנדר דבורסקי, בצומת גיתי אבישר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר