ההתכתשות נמשכת

ארדואן: "יאיר נתניהו כמו המחבל מניו זילנד"

נשיא טורקיה תקף שוב את בנו של ראש הממשלה נתניהו: "נחנך את ישראל אם נתניהו או הבן שלו ימשיכו לדבר בגנות טורקיה". ביבי הגיב: "ישראל לא מתרגשת מאיומים" (מדיני)

ארדואן ויאיר נתניהו (צילום: שאטרסטוק ופלאש 90)

העימות המילולי בין ארדואן לנתניהו: נשיא טורקיה תקף היום (שני) שוב את ראש הממשלה ואת בנו, יאיר נתניהו, אותו השווה לרוצח שהרג עשרות מוסלמים בתוך מסגד בניו זילנד.

"אנחנו נישאר כאן עד יום הדין והם לא יעשו מאיסטנבול קונסטנטינופול. התבטאויות בנו של האיש שעומד בראש ישראל דומות להתבטאויות של המחבל שביצע את הטבח בניו זילנד, שניהם ניזונים מאותו המקור", אמר ארדואן.

על פי ציטוטים שפורסמו בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" הוסיף ארדואן, "יש לנו עוד דרכים לחנך את ישראל אם נתניהו או הבן שלו ימשיכו לדבר בגנות טורקיה".

רג'פ טאיפ ארדואן הוסיף והבטיח: "אנחנו נשחזר את ההיסטוריה בפני כל מי שירים יד על מוסלמים או טורקים בעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב, "ארדואן כנראה שכח שהאימפריה העות'מאנית כבר עברה מן העולם. היום לעם היהודי יש מדינה משלו - חזקה, איתנה, דמוקרטית וחופשיה - שלא מתרגשת מאיומים.

נתניהו הוסיף, "אם ארדואן רוצה שיעור בחופש דת וכיבוד בני כל הדתות, הוא יכול ללמוד מהדמוקרטיה הישראלית שמכבדת בצורה מופתית את כל הדתות".

קצפו של הנשיא הטורקי יצא על יאיר נתניהו בעקבות ציוץ שכבר בטוויטר. "ברצוני להזכיר כי איסטנבול היא למעשה עיר בשם קונסטנטינופול, שהייתה בירתה של האימפריה הביזנטית ומרכזה של הנצרות האורתודוקסית למעלה מאלף שנה לפני הכיבוש הטורקי".

ביום רביעי האחרון, תקף ארדואן את ראש הממשלה וכינה אותו "רוצח ילדים, רודן אכזר". הוא הוסיף ולעג על נתניהו באומרו כי "הגנב שעומד בראש ישראל עומד כעת למשפט על גניבה".

לדבריו, "נתניהו תקף אותי כי הוא מנסה לצבור פופולריות באמצעות הרשתות החברתיות בתקופת הבחירות. המאבק למען פלסטין יימשך עד נשימתנו האחרונה. במקום למנוע דיכוי מוסלמים נתניהו תוקף אותי כהשקעה בבחירות הקרובות".

בתגובה אמר נתניהו: "ארדואן הדיקטטור שמשליך עשרות אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא, שמבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה. מוטב גם שלא יתעסק עם ירושלים בירתנו מזה 3,000 שנה. ארדואן רק יכול ללמוד מאיתנו כיצד לכבד את כל הדתות ולשמור על זכויות האדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר