"אידאולוגיה רצחנית"

22 שנות מאסר למחבל שדקר את אלמליח

יאסין אבו אל-קרעה, המחבל שדקר את המאבטח אשר אלמליח לפני כשנה וחצי בכניסה לתחנה מרכזית בירושלים, יפצה אותו במאתיים אלף ש"ח, ויישלח ל-22 שנות מאסר בפועל (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבל היום בבית משפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) את עונשו של יאסין אבו אל-קרעה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה לפני כשנה וחצי בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים.

בפיגוע, נדקר המאבטח אשר אלמליח באופן קשה, והיום שלחו השופטים את המחבל לכלא לרצות מאסר של 22 שנה בפועל, עוד שנתיים מאסר על תנאי, וזאת מלבד פיצוי על סך 200,000 ש"ח למאבטח.

השופטים בחרו להתייחס בהחלטתם לעצם האידאולוגיה המבקשת להפוך את הנאשם ל"שהיד" ובכך הופכת את המוות למטרה נעלית עבורו.

המחבל דוקר את המאבטח (מצלמת אבטחה)

"זוהי אידיאולוגיה רצחנית המופצת ברבים, כרעל וכארס, במערכות מגוונות של הסתה פרועה ומאומצת לכלל מימוש, הן על ידי הקנאים קיצוניים לדרך אידיאולוגית זו, והן על ידי גורמים שקל לפתותם כמו ילדים וצעירים", כתבו השופטים.

בהמשך סוקרים השופטים את אמירותיו של המחבל באותה תקופה, וכתבו כי הוא הושפע מגל ההסתה אז בעקבות החלטתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים.

השופטים קבעו בגזר הדין כי "הנאשם תכנן לבצע פיגוע טרור על רקע לאומני אידיאולוגי, ולרצוח יהודים באשר הם יהודים. הוא החליט לבצע פיגוע דקירה בירושלים כמחאה על ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת מדינת ישראל".

עו"ד שגיב עוזרי מפרקליטות מחוז ירושלים מסר כי "גזר הדין שניתן היום מבטא את ההכרה בכך שיש להטיל ענישה מחמירה על כל מי שבוחר ליטול חלק במעשי טרור ופגיעה בחפים מפשע על רקע לאומני.

"אנו מחזקים את ידי המאבטח אשר חייו ניצלו אך בנס, לאחר שהנאשם נעץ את הסכין בחוזקה בחזהו, שעה שמנע את כניסתו של הנאשם לתחנה המרכזית ובכך סיכל את מטרתו הקטלנית של הנאשם להרוג כמה שיותר יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר