עדכון הרשימה

הדרישה: לשבץ את בן גביר במקום בן ארי

בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את התמודדותו של מיכאל בן ארי, הגישו באיחוד מפלגות הימין בקשה לשינוי ההרכב, ולהצבת איתמר בן גביר כמספר חמש ברשימה לכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר ובן ארי (צילום: Yonatan Sindel/FLash90)

לאחר החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי, הגישה היום (שני) איחוד מפלגות הימין בקשה ליו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, לאפשר שינוי בהרכב הרשימה ולהציב את עו"ד איתמר בן גביר במקום החמישי במקום בן ארי.

במכתב בקשה עליו חתומים יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', מבקשים השניים כי למרות שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות יש להתחשב במצב המשפטי המורכב שנוצר בעקבות הפסיקה.

"כידוע לך, ובאופן חריג ביותר, פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה. פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות דבר שלא יעלה על הדעת".

הם מוסיפים במכתבם, "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד חוקתית ומניעת ייצוג של חלק מהאוכלוסייה הרי היא כפגיעה הזכות יסוד זו".

"בשל המצב המשפטי המורכב שנוצר כתוצאה מהפסיקה, על אף שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות, המועד הקבוע בחוק בו ועדת הבחירות נדרשת לאשר את רשימת המועמדים שברשימה, את הכינוי ואת האותיות כנדרש בחוק טרם חלף וממילא הרשימה לא אושרה סופית".

לכן הם מבקשים "לתקן את רשימת המועמדים באופן שבו במקומו של ד"ר בן ארי יבוא מספר 8 שברשימה עו"ד איתמר בן גביר ובמקום 8 שברשימה יבוא מר יצחק שמעון וסרלאוף נציג עוצמה יהודית המוצב כעת במקום ה-39, בדרך זו ישמר הייצוג כפי שסוכם בין המפלגות".

עוד הדגישו השניים כי "אין ספק כי עמידה דווקנית על הוראות החוק לעניין מועד הגשת הרשימות אינו שווה ערך לפגיעה היסודית בזכות החוקתית של להיבחר לכנסת, שכן החלטת בג"צ הפכה את החלטת וועדת הבחירות שבראשותך ולא הייתה סבירות במועד הגשת הרשימות כי ד"ר בן ארי יפסל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר