יש תמורה לאגרה?

למה אנו משלמים יותר עבור הסלולר שלנו?

בשלושת השנים האחרונות, חלה עליה של כארבעים אחוז במחיריהם של מכשירי הדגל של החברות המובילות. מדוע זה קורה ולמה העלו היצרניות את המחיר? • כל התשובות (סלולר)

חנות לממכר סלולריים (צילום: shutterstock)

חברות הדגל של מכשירי הסלולר בשלוש שנים האחרונות העלו את מחירי הטלפונים החכמים שלהם בעשרות אחוזים, ואם לא מזמן רק ב-2016, סמסונג מכרה את המכשיר הבכיר שלה ב-2200 שקל, כיום, אם תרצו להצטייד במכשיר דגל כמו גלאקסי S10 תאלצו להיפרד לפחות מ-3100 שקל.

האתר theverge, מפרסם תחקיר מקיף איך בכמה שנים בודדות היצרניות העלו משמעותית את מחירי מכשירי הדגל שלה, חברות כמו סמסונג, LG, אפל וכן הלאה, מוכרות היום בהרבה יותר את המכשירים שלהם, ואם תרצו להצטייד בדור הבא של "המכשירים המתקפלים", תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-2000 דולר.

הסיבות שהביאו את החברות הגדולות לעלות את המחירים שלהם הם מגוונות, לדוגמא בארה"ב חברות הסלולר לא מכרו מכשירים, אלא מכרו "חבילות סלולר", כאשר אם קנית מכשיר היית צריך לשלם 200 דולר לחודש, למשך 24 חודשים, ומחיר המכשיר התקפל בתוך ה-200 דולר, והצרכנים לא ידעו בדיוק כמה הם משלמים. היום כבר אין את זה כמעט בארה"ב, והצרכנים משלמים על מכשיר וחבילה בנפרד, בדומה לישראל.

לכן, בפני חברות הסלולר, לא נותרו הרבה ברירות. והם היו חייבים לעשות שינוי. היו להם 2 אופציות; או את האופציה למכור יותר מכשירים ויותר בזול, ואז המאזן השנתי שלהם עדיין יישאר מאוזן. אך הם בחרו באופציה השניה להישאר עם אותו כמות מכשירים, ולעלות את רף המחיר שהיה סטנדרטי עד אותה תקופה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי רמת המכשירים עלתה פלאים, בעבר היינו רגילים למכשיר עם נפח אחסון קטן וסוללה קטנה, יחד עם מצלמה מספיקה בקושי. היום מדובר על מכשירים עם נפחי זיכרון עצומים שמגיעים לעיתים עד חצי טרה. אלו דברים שעולים כסף, ומתבטאים בשורה התחתונה של מחיר המכשיר.

כך או כך, נראה שמעכשיו נשלם אולי יותר אך גם נקבל הרבה יותר, ואם היינו מחליפים מכשירי דגל אחת לשנה בגלל בעיות של סוללה או מקום בנייד. כעת, המכשירים מסוגלים להחזיק הרבה יותר זמן, ונראה שיש תמורה לאגרה הגבוהה שאנחנו משלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר