להריח זה משמין: המדע ממליץ לסתום את האף בזמן אכילת פיצה

גם אם אתם משתדלים לאכול בצורה נכונה, לא מפספסים 3 אימונים שבועיים בחדר הכושר וחוטאים בפרוסת עוגה רק פעם ברבעון, יתכן שמהרחת מנת פסטה שמנונית, גופכם יצבור את השומן שבה (בריאות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאנשים עבי בשר ישנה נטיה להלין על תרכובת הגנים המבורכת שלהם, הגורמת להם להשמין ולו רק מהרחת מאכלים עתירי קלוריות, אף מבלי לאכול אותם באופן ממשי.

מסתבר, באופן הזוי שהטענות שלהם לא מופרכות כלל וכלל וגם אם המקרה אצלכם הוא שונה ואתם מנסים לאכול בריא ולבצע פעילות גופנית, אבל מדי פעם (בסדר, ארבע פעמים בשבוע), נתקפים בחשק עז לזלול המבורגר גדול ושמנוני עם מנת צ'יפס לצידו, המדע אומר שאם לא הרחתם בפועל את מנת השחיתות, אלא רק אכלתם אותה, סביר להניח שהגוף שלכם יאחסן פחות את השומן שזה עתה אכלתם. ברצינות.

במחקר שנערך לאחרונה, אשר פורסם ב-"Cell Metabolism", מדענים גילו כי חוש הריח של הגוף עשוי להיות קשור להחלטה שלו אם לאגור שומן או לשרוף אותו.

לצורך המחקר, הוזנו שלוש קבוצות של עכברים בתפריט מלא בשומן. קבוצה אחת היתה בעלת יכולות הרחה נורמליות, קבוצה אחת היתה עם כישורי הרחה גבוהים מהרגיל וקבוצה אחת עם ליקויים במסוגלות ההרחה.

והתוצאות? לגמרי מפתיעות. העכברים הרגילים הוכפלו בגודלם, בעוד העכברים שהתקשו להריח עלו רק 10% ממשקלם המקורי.

אפילו יותר מעניין, כאשר המדענים נטלו את חוש הריח של כל העכברים, כולם השילו את המשקל שצברו, אפילו בעת היצמדות לדיאטה עמוסה בשומנים.

תיאוריה זו לא נבדקה על בני אדם, עדיין, אך אולי כדאי לכם לנסות לאכול עם אטב כביסה על אפכם ולראות מה קורה. ספרו לנו על הממצאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר