מהפך בתיק הצוללות

"לא שיחדתי"; עד המדינה מיקי גנור חזר בו - ונעצר

דרמה: מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000 - הצוללות, הודיע היום לחוקריו בלהב 443 כי הגירסה שמסר עד כה אינה נכונה וכי לא היתה פעילות להטות את מכרזי רכישת הצוללות (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באדר ב' תשע"ט | 19.03.19
מיקי גנור (צילום: פלאש 90)

מהפך בתיק 3000 - הצוללות: עד המדינה, איש העסקים מיקי גנור, שינה היום (שלישי) את גירסתו שעליה נשענו החשדות בפרשה וחזר בו מההודאה שמסר. בעקבות כך, הוא נעצר. זמן קצר לאחר מכן הוא לא חש בטוב ופונה לבית החולים 'אסף הרופא'.

במשטרה ציינו כי "החשוד נעצר והוא יובא מחר בשעה 11:00 לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינו. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה".

עם זאת, זמן קצר לאחר הפרסום התקבלו דיווחים כי גנור חש ברע והובהל בעקבות כך לבית החולים.

כזכור, בתיק זה, העוסק בחשדות כי ננקטו פעולות כמו שוחד כדי להטות מכרזים לרכישת צוללות לצה"ל, ראש הממשלה נתניהו אינו בין החשודים. עם זאת, הפרשה הסעירה את המדינה בתקופה האחרונה.

ביולי 2017, חתם גנור על הסכם עד מדינה, כמי שחשוד בתיק. גנור השיג בכך הקלות: עונש של שנת מאסר אחת בלבד, וקנס של עשרה מיליון שקלים. מאז עבר סדרת חקירות, כדי להמשיך ולברר את פרטי העניין.

אלא שהיום כאמור, מסתמן מפנה דרמטי בתיק. גנור טען בפני חוקריו ביחידת להב 443 כי הגירסה שמסר עד כה איננה נכונה, וביקש להחליפה - כך נחשף בידי 'החדשות', ומאוחר יותר אושר גם בידי משטרת ישראל עצמה.

על פי הדיווח, גנור אמר לחוקרים "לא שיחדתי איש" - זאת בניגוד לגירסתו הקודמת שעליה, בין היתר, נשען התיק כולו.

לפי דוברות המשטרה, "היום הגיע ללהב 433 מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000, וביקש לשנות מהגירסה שמסר במהלך חקירת הפרשה. ברגעים אלה גנור נחקר באזהרה, ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).

"בעקבות הדברים, יחליטו משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לשקול האם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו", נמסר מן המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר