ההורים התלבטו

בחור השוקל 150 קילו - שימתין בשידוכים?

אב שבנו שוקל 150 קילו ונחשב לבחור שמן, פנה אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בשאלה כיצד להתמודד עם שידוכי בנו - האם קודם לעשות ניתוח או להמשיך בשידוכין במקביל (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק)

אב שבנו שוקל 150 קילו ונחשב לבחור שמן, פנה אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר המועצת ורבה של רמת אלחנן, בשאלה כיצד להתמודד עם שידוכי בנו.

"בני בחור מאד מבוגר, ואיננו יודעים חשבונות שמים, אבל על פי דרך הטבע יתכן מאד שהטעם בגלל משקלו, הוא שוקל כ-150 קילו", כתב האב, "בני עומד לעבור ניתוח להצרת הקיבה, ועל פי דרך הטבע, עם סייעתא דשמיא גדולה הוא צפוי בתוך שמונה חודשים לרדת במשקל, ומראהו החיצוני ישתפר, ואז בעזרת השם אנחנו מקווים שגם זו המיועדת לו שכעת קצת נרתעת מהשידוך תסכים בשמחה להשתדך עמו".

האב מפרט בשאלתו את צדדי הספק: "השאלה היא, האם כעת עדיין ימשיך להתעסק בשידוכים, לשמוע הצעות להפגש, או שיעשה כעת הפסקה כי כעת כל ההצעות הוא צריך להתפשר, אבל בעתיד בעזרת השם אנחנו מקוים שהצעות יהיו טובות יותר, מה לעשות?".

תשובת הגר"י זילברשטיין, כפי שהובאה בקובץ 'ווי עמודים' כי "אין להמתין בשידוכין, אלא יש לעשות את הניתוח, ובינתיים להמשיך בשידוכין".

הרב זילברשטיין הוסיף כי "לעשות את הניתוח זה חלק מהשתדלות בשידוכין, כמו כן בלאו הכי יש לעשות את הניתוח, בגלל מצוות ונשמרתם מאד לנפשותיכם, שלדעת הרופאים משקל גבוה זה מסוכן.

"אבל בנוגע לשידוכין אין להפסיק להתעסק בזה, כי לעסוק בשידוכין זה מצוה, וכיון שזה מצוה תמידית, אין אנו מפסיקים לעסוק במצוה בגלל סיבה זו או אחרת, ולמרות שגם כעת בעשיית הניתוח הוא עוסק בהשתדלות על שידוכין, מכל מקום יש להשתדל לעשות כל טצדקי כדי למהר את זיווגו, והקב"ה שהוא טוב ומטיב רחום וחנון ומזווג זיווגים, בוודאי יעשה את הטוב בעיניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר