גם בערים חרדיות

בצל הפיגועים: מד"א יצמצם פעילות ביו"ש

כחודש אחרי דחיית ביצוע הצעד הדרסטי ולמרות התגברות הטרור, מד"א יצמצם את פעילותו בשטחי יו"ש, כולל בביתר עילית וגבעת זאב. ראש המועצה: מתבייש בממשלה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: א. יאקאב, חדשות 24)

ארגון מגן דוד אדום הודיע היום (ראשון) על צמצום הפעילות ביהודה ושומרון, לאחר שהתקציב הייעודי לא הועבר על ידי המדינה. ההחלטה התקבלה למרות גל הטרור באזור.

בהודעת הארגון נאמר, "מד"א היה אמור לצמצם את שירותיו בשטחי יהודה ושומרון לפני כחודש וחצי בשל אי העברת תקציב לטובת פעילות זו בסה"כ 5.5 מיליון ש"ח אך לאור התחייבותה של הממשלה כי התקציב יועבר הודיע מד"א כי דוחה את צמצום הפעילות".

במד"א ציינו כי "למרות התחייבות זו להעברת התקציב הנדרש לפעילות מוגברת של מד"א ביו"ש והארכת מועד צמצום הפעילות ולמרות התערבותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עד לרגע זה לא הוסדר הנושא התקציבי שיאפשר את פעילותו המוגברת של מד"א ביו"ש".

"אי לכך, החל מהיום (יום א 24.3) בשעה 15:00 יכנס לתוקפו מהלך לצמצום הפעילות של מד"א ביו"ש. מנהלי המרחבים יעניקו מענה לארועים בגזרות השונות באמצעות הפעלת אמבולנסים ישוביים ותחנות מד"א אחרות, יעדכנו ויתאמו עם ראשי המועצות, קבט"ים ורכזי רפואה בכל הפעילות המתבצעת והנדרשת".

בהודעת הארגון הוסיפו לסיום: "יודגש כי מד"א ימשיך להעניק טיפול רפואי מסור ביהודה ושומרון, משאר נקודות ההזנקה הפרוסות מזה שנים ברחבי יהודה ושומרון".

תגובת יוסי דגן

ההודעה עוררה זעם רב בהתיישבות. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן מסר בתגובה: "שבוע לאחר פיגוע, ללא בושה, לאחר שקיצצו במספר החיילים באזור, ומסרבים להשלים פערים של 400 מיליון ש"ח למרכיבי בטחון, מוסיפים חטא על פשע וגם סוגרים תחנות מד"א מפקירים את חיי חצי מליון תושבי יו"ש כפשוטו".

לדבריו, "ממשלת ישראל ומד"א צריכים להתבייש, בזמן שיש ממשלה לאומית, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד האוצר, והארגון הלאומי, של מד"א מקצצים שבוע אחרי הפיגוע הנורא, אני מתבייש שכך הממשלה שלי נוהגת, אני מתבייש, שכך ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל - מד"א נוהג, זו חרפה, ראש הממשלה צריך לכנס דיון כבר בוושינגטון ולפתור את הסיפור הזה".

הוא הוסיף כי "לא יכול להיות שאנחנו בני ערובה של מלחמות אגו ומלחמות תקציביות על מליונים בודדים כל שנה מחדש. יש כאן חיי אדם. אנשים עלולים להיהרג ולמות כתוצאה מהדבר הזה".

ראש העיר ביתר, מאיר רובינשטיין מסר בתגובה: "לצערי ולבושתי, במדינת ישראל בשנת 2019 מוצא משרד האוצר תקציבים לכל דבר, אבל אין תקציב שמאפשר שירותי נט"ן לעיר כמו ביתר עילית. זוהי בושה וחרפה, ומשחק בחיי אדם. אני קורא לשרי הממשלה ולמפלגות, המבקשים בימים אלו את אמון העם, להוכיח את עצמם במעשים ולהביא לביטול ההחלטה השערורייתית הזו".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן מסר בתגובה: "אני קורא לאנשי מד"א ולעומד בראשם אלי בין לחזור בהם מההחלטה ההזויה הזו. מה יקרה אם חלילה נזדקק לעזרת מגן דוד אדום באירוע עתידי כזה או אחר? כשהמצב הביטחוני רגיש מאוד אסור לשחק בחיי אדם".

"לא ייתכן שתושבי גוש עציון ושאר יהודה ושומרון יהיו אזרחים סוג ב' בכל הקשור לנתינת שירותים, בטח כשמדובר בשירותים שמצילים חיים. אנו קוראים למקבלי ההחלטות להתערב על מנת לעצור את המחדל הזה עכשיו לפני שיהיה פה אסון גדול", הוסיף נאמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר