התערבות בבחירות

ארה"ב במתח: האם הנשיא טראמפ יצא נקי

החוקר המיוחד, רוברט מולר, סיים לבדוק את החשדות למעורבות רוסית בבחירת טראמפ - והכל מחכים לדו"ח שלו • מה החשדות נגד הנשיא והאם יוכל לצאת נקי? (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)

מתח בארה"ב: החוקר המיוחד, רוברט מולר, סיים שלשום (שישי) לבדוק את החשדות, כי רוסיה היתה מעורבת בבחירת הנשיא טראמפ לנשיאות בשנת 2016, ויעביר את הדו"ח הערב (ראשון) לבדיקת הקונגרס.

לפי השערות בתקשורת האמריקנית, מולר לא ימליץ להרשיע את טראמפ בנושא. בכך יתברר כי טראמפ צדק, כאשר טען לכל אורך הדרך כי לא היתה כל שחיתות במסע הבחירות שלו. במקביל, ההשערה היא כי גם בנו של הנשיא, דונלד ג'וניור טראמפ, וחתנו ג'ארד קושנר, שנחשדו בפרשה - לא יואשמו.

בארצות הברית ניכר מתח רב לקראת פרסום הדו"ח של מולר, למרות שכאמור לא צפוי בו כל אישום כלפי הנשיא.

במרכז החשדות נגד טראמפ היה מפגש שנערך ביוני 2016 בין טראמפ, בנו, חתנו ובכירים נוספים בקמפיין שלו עם מקורבת לקרמלין הרוסי. על פי החשד, נשקלה שם האפשרות כי רוסיה תעביר לידי טראמפ ואנשיו מידע שלילי על הילרי קלינטון, ובכך לסכל את התמודדותה נגד טראמפ לנשיאות ארה"ב.

בפרשה זו כבר נעצרו והואשמו עשרות מעורבים ואף הורשעו חמישה מאנשי טראמפ לשעבר. לכן ההשערה כי הנשיא ובני משפחתו המקורבים לנושא לא יואשמו, גורמת להפתעה רבתי בארצות הברית. מאידך, הדו"ח הוא לא המילה האחרונה בעניין והוא אף נתון לפרשנויות משפטיות שונות.

בבית הלבן ניסו להתעלם ככל הניתן מעניין הדו"ח, והנשיא אף לא צייץ על הנושא בטוויטר.

בד בבד, הנושא עבר מהזירה המשפטית לזירה הפוליטית: בכירים במפלגה הדמוקרטית דורשים את פרסומו המלא של הדו"ח, וחשיפת כל פרטיו. מנגד תוקפים אותם במפלגה הרפובליקנית בטענה שחרצו כבר את דינו של טראמפ מתחילה, ולא עמדה לו זכות החפות הבסיסית.

בנוסף, במשך כל זמן בדיקת הפרשה, התקיימו הפגנות מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית תחת הכותרת "אף אחד אינו מעל לחוק", בתמיכה במולר כמי שיחשוף את השחיתות מצידם של אנשי טראמפ.

למרות זאת, גם אם אכן לא יורשע בעניין התערבות רוסית בבחירות, נגד טראמפ ישנן חשדות בנושאים רבים ואחרים שנבדקים - עניינים פיננסיים, פליליים וכאלו המהווים לכאורה עבירות על טוהר המידות, כך שהוא טרם יוכל לנשום לרווחה באופן מוחלט.

הפגנת תמיכה במולר (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר