ביבי מסתבך?

היועמ"ש מנדלבליט סותר את גירסת נתניהו

בניגוד לדברי נתניהו בחקירותיו וכן בראיון שהעניק לערוץ 12, היועץ המשפטי לממשלה טוען כעת, כי אינו מודע לסוד שגרם לראש הממשלה למכור את הצוללות הגרמניות למצרים (בארץ)

מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביבי מסתבך? היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר הערב (ראשון), כי אינו מכיר סוד אשר לדברי נתניהו גרם לו למכור את הצוללות הגרמניות למצרים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר על מעורבותו בעסקת מכירת הצוללות, ולמרות שבשלב זה אינו מואשם בשחיתות בפרשה, הוא עדיין נאלץ להתמודד עם השאלה, מדוע אישר מכירה זו ללא תיאום מול הגורמים הרלוונטיים.

שאלה זו נשאל נתניהו גם אמש (מוצ"ש) בראיון המיוחד שהעניק לערוץ 'החדשות - 12'. בתשובה אמר נתניהו כי ישנם סודות מדינה אותם אינו יכול לחשוף, ואשר בגינם אישר את העסקה. לדבריו, היועץ המשפטי לא מצא כל רבב בעסקה מסיבה זו.

אלא שכעת מתברר כי היועץ המשפטי אינו מכיר סוד מדינה שכזה. בתשובה לפנייה מטעם 'התנועה לאיכות השלטון', השיב מנדלבליט, כי כאשר העיד נתניהו בעניין פרשת הצוללות, הוא אכן הבהיר כי הסיבה לכך רגישה וסודית, אך לא היה מוכן לחשוף אותה שלא בפני היועמ"ש ופרקליט המדינה בלבד בעדות מיוחדת. מסיבה זו מנדלבליט אינו מכיר את הסוד.

מכיון שהנתון ה"סודי" לא היה דרוש לאותה חקירה, הוחלט שלא להעמיק בעניין - כך לטענת היועץ המשפטי לממשלה - טענה שדוחקת את ראש הממשלה לפינה.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה מאשר שהוא קיבל את העובדה שנושא הצוללות המצריות הוא נושא ביטחוני רגיש ולא שום דבר אחר. הוא גם מאשר את העובדה שראש הממשלה נתניהו הציע בשעתו לעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים, אך היועמ"ש לא ראה בכך צורך. ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם היועמ"ש והזמין אותו לפגישה, יחד עם היועץ לביטחון לאומי, שבה יעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בני גנץ תקף את נתניהו בעקבות דבריו בראיון. לטענתו, "יש כאן חציית קווים אדומים, כל סוד מדינה אמור להיחשף בפני שר הביטחון והרמטכ"ל. זה לא סביר, זה לא תקין, וגם לא הגיוני שיתרחש.

"אני לא קורא לבנימין נתניהו בוגד, המעשים שנעשו חמורים דיים בכדי לבחון הקמת וועדת חקירה שתבדוק את כל הליך קבלת האישורים, וכל מה שקשור לכך. במידה ונתניהו רוצה להגיש בעקבות דבריי תביעת דיבה - הוא מוזמן.

"מדינה לא יכולה להתנהל על ידי מקורבים ובני משפחה כמו בני דודים. מדינה יכולה להתנהל רק על ידי המוסדות הקשורים לנושא, מדובר על סוגיה מדינית, ואין לה קשר פוליטי או מפלגתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר