הפיתרון - במטבח

תזונאית: זה הפרי שאכילתו תמנע הופעת שיער אפור

שיער אפור - ובהמשך לבן - הוא שיער בו כמות המלנין נמוכה עד לא קיימת. קוראים לו "שיער שיבה" אך למעשה הוא נפוץ כבר מגילאי 30. איך עוצרים או לפחות מאטים את הופעת השיער האפור? מסתבר שאכילת פרי מסוים יכולה להועיל (תזונה, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
"שיער שיבה" תוקף כבר מגיל 30 (צילום: shutterstock)

לא שיש לנו בעיה עם זקן אפור, אבל לא כולנו בעלי פוטנציאל לנשיאות כמו רבי אלעזר בן עזריה ולמעשה ממש רחוקים מכך, והיינו שמחים לשמור על חזות צעירה ורעננה עוד כמה שנים ולעכב את תהליך ההזדקנות ולו במעט.

במקום למצוא פתרונות מלאכותיים כמו צביעה חוזרת ונשנית של השיער, התזונאית פרידה הארג'ו-וסטמן מצביעה על מענה שממתין לכם במטבח.

לדבריה, מנדרינות עשירות בחומרים מזינים יכולים לעזור לשפר את בריאות השיער ובריאות העור שלכם. "ויטמין C מסייע לגוף לייצר יותר קולגן, בעוד ויטמין A מסייע לשיער להישאר לח דרך הגברת ייצור סבום המגן על הקרקפת מפני גורמים תוקפניים חיצוניים ועל השיער מפני שבירה ושחיקה" היא אומרת.

צילום: Stephanie Harvey on Unsplash

בנוסף לכל הטוב הזה שמספקות המנדרינות, הארג'ו-וסטמן מציינת כי יש בהן B12 בשפע שיכול להאט את תהליך האפרת השיער. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכאשר לגוף חסר B12 הוא מייצר מימן על-חמצני (שמכונה בתעשייה "מי חמצן"), מה שלמעשה גורם להלבנת השיער.

מנדרינה ביום יכולה למנוע, לפחות זמנית, שיער אפור. מי ידע?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר