ביום שאחרי:

גנץ -32 ליכוד -28 חרדים -13, כחלון לא עובר

בסקר שנערך היום לאחר ראיונו המפתיע של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 46% אמרו כי רוה"מ לא שכנע אותם בראיון, ו-50% ענו כי לא סביר שנתניהו לא שיתף את יעלון (אקטואלי)

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נתן אמש (מוצ"ש) ב'חדשות סוף השבוע', את "מופע חייו". בדקה חברת החדשות כמה זה היה שווה לו במנדטים, והאם הציבור השתכנע מדבריו.

בסקר קיבלו המפלגות: כחול לבן - 32, הליכוד - 28, יהדות התורה - 7, ש"ס - 6, העבודה - 10, חד"ש - תע"ל - 7, הימין החדש - 5, איחוד מפלגות הימין - 5, גשר - 4, מרצ - 4, רע"ם - בל"ד - 4, ישראל ביתנו - 4, זהות - 4, 'כולנו' של משה כחלון קיבלה 2.6%, ולא עברה את אחוז החסימה.

כאשר, הימין והחרדים מקבלים - 59 מנדטים, מרכז שמאל מקבלים - 46 מנדטים, הערבים - 11, ו'גשר' של אורלי לוי אביקסיס - 4, שבשלב זה עדיין לא ברור לאיזה גוש היא משתייכת.

39% ענו, כי הם רוצים לראות את בנימין נתניהו בראשות הממשלה, 34% מעוניינים כי בני גנץ יהיה ראש הממשלה, 18% לא רוצים את שני האישים, ו-9% עדיין לא החליטו או לא יודעים.

רוב העם בישראל - 60% חושבים ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות, כי מי שירכיב את הממשלה הבאה הוא בנימין נתניהו, ואילו רק 20% חושבים כי בני גנץ ויאיר לפיד ברוטציה ירכיבו את הממשלה. אף אחד מהם 5%, לא יודע 15%.

לגבי "פרשת הצוללות" נשאלו הנסקרים האם הוא פעל משיקולים עניינים: רק משיקולים ענייניים של טובת המדינה - 27%, גם משיקולים של אינטרסים אישיים - 42%, לא יודע - 31%.

בראיון שהתקיים אמש (מוצאי שבת), טען נתניהו כי לגבי הצוללות הוא גילה את הסוד רק לשניים מיועציו, ולשר הביטחון הוא החליט לא לגלות, כי הדבר היה כרוך בחשיפת סודות מדינה. האם זה סביר? 22% ענו כי זה בהחלט סביר, 50% אמרו שלא סביר, לא יודע / לא ראיתי את הריאיון 28%.

הסוקרים שאלו, האם ראש הממשלה שכנע אותך כי הוא יכול להיות ראש הממשלה גם בהמשך: 26% ענו כי הוא שכנע אותם, 46% אמרו כי הוא לא שכנע אותם, וכמו בשאלה הקודמת - 28% ענו כי הם לא יודעים או לא ראו את הראיון עם ראש הממשלה.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel בקרב 517 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+, מועד איסוף הנתונים: 24 במרץ 2019

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר