בצל ההסלמה

210 אלף תלמידים מ-17 יישובים לא לומדים

תלמידי מוסדות החינוך בערים באר שבע, אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים, קריית גת, נתיבות, אשקלון והרשויות באזור עוטף עזה, ישבו היום בבית בשל המצב הבטחוני המתוח (ארץ)

אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

בשל המצב הבטחוני המתוח וההסלמה מול ארגוני הטרור בעזה, בוטלו הלימודים להיום (שלישי) בערי הדרום וביישובי עוטף עזה.

בסך הכל הכריזו על ביטול הלימודים בשבע עשרה רשויות וערים בדרום הארץ. המשמעות: כ-210 אלף תלמידים בכל הגילאים ישבו היום בבית ולא יצאו למוסדות החינוך: בתי הספר, הגנים והפעוטונים.

המדובר בערים באר שבע, אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים, קריית גת, נתיבות, אשקלון והרשויות השונות שבאזור עוטף עזה, הנמצאים בטווח האש: כל יישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון, מרחבים, בני שמעון, שדות נגב, אשכול, שער הנגב.

לשכות ממשלתיות בדרום, כדוגמת סניפי משרד הפנים, יהיו סגורים היום ולא יתנו שירות. כמו כן, לאור הוראת פיקוד העורף, לא יתקיימו לימודים במכללת ספיר שבמועצה האזורית שער הנגב.

מוסדות החינוך המיוחד יפעלו בהתאם להנחיות הרשות המקומית שבה התלמידים לומדים. מרכזי היום לאזרחים ותיקים יפעלו כרגיל ברוב הרשויות.

אגף הביטחון של משרד החינוך אף הנחה למנוע טיולים ופעילויות מחוץ לבתי הספר או כל פעילות אחרת, אלא בתיאום עם הרשויות.

ראשי הערים והיישובים עדכנו את התושבים בדבר הצורך בביטול הלימודים. ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, כתב כי "בוקר טוב תושבי אשדוד היקרים, בהתייעצות משותפת עם פיקוד העורף וגורמי הביטחון, קיבלתי החלטה לא לקחת סיכון על חיי ילדינו, ולא לקיים לימודים היום, בכל מערכת החינוך באשדוד, לא כולל חינוך מיוחד".

במועצה האזורית חוף אשקלון מסרו כי "אנו מודעים לזה כי המעבר בין חירום ל'שגרה' קשה לתושבים רבים. במידה ואתם או קרוביכם מרגישים חרדה או מצוקה, או יש לכם רצון להתייעץ או לשוחח, ניתן לפנות לצוותי הרווחה בצח"י, לעובדות הסוציאליות של היישובים או לפסיכולוגים החינוכיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שעושה בשעות אלו (שלישי) את דרכו ארצה מוושינגטון, אמר הלילה (שני) כי הוא "חוזר לארץ לטפל בדברים החשובים. אנחנו חוזרים לטפל בעניינים. אני לוקח את המטוס במהירות חזרה לארץ, ומשם הולך לקריה.

"נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית, והחמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס, לעשות את כל הצעדים הדרושים. לא קשור לשום דבר, לא קשור לתאריך, אלא לצרכים של ביטחון ישראל", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר