חזרה לשגרה

הסבב הסתיים? צה"ל הסיר מחסומים, הרכבת שבה לפעול

גורם מדיני בכיר אומנם הכחיש כי הוסכם על הפסקת אש אך בשטח, לצד הרגיעה בשעות האחרונות, הנחו גורמי הביטחון כי תנועת הרכבות תשוב לסדרה, ובמקביל, צה"ל החל בהסרת החסימות (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשע"ט | 26.03.19
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השקט בדרום הארץ נשמר מאז שעות הלילה המאוחרות, ולמרות הצהרת הגורם המדיני הבכיר כי אין הפסקת אש, בשטח נראה אחרת. הרכבת שבה לפעול וצה"ל מסיר חסימות.

לאחר שעצרו אתמול את תנועת הרכב, בשעה האחרונה הודיעו כי בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, תנועת הרכבות בקו רכבת הנגב המערבי (באר שבע-רעננה), תחזור לסדרה בשעות הקרובות ובהדרגה.

סמוך לשעה 18:00 נמסר כי בשל נפל שנתגלה בסמוך למסילה באיזור שדרות, בעת סריקה יזומה של צוותי בטחון של רכבת ישראל, הופסקה בהוראת גורמי הביטחון, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות, זאת עד לסיום הטיפול בנפל ובדיקת תקינות המסילה.

לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון.

במקביל, החסימות שהטיל צה"ל בעוטף עזה, מוסרים על ידם. כך גם עבודות משרד הביטחון על גדר המערכת חודשו, מה שיכולים ללמד כי להערכת גורמי הביטחון, הסבב הנוכחי מאחורינו.

הסרת החסימות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית מדווחים בשעות האחרונות (שלישי) כי לבקשת מצרים, הודיע חמאס על הפסקת פעילות יחידת התיזוזים הלילית, שהתפרעה מידי ערב בגבול הרצועה.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, כתב היום לתושבים: "מאז שעות הבוקר נשמר השקט באזורנו. עדיין לא ידוע לאן פנינו ובמשך היום תתקיים הערכת מצב מול הצבא ולאחריה נעדכן.

"בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה אנו מבהירים שמבחינתנו כל הסדרה או הכרזת 'הפסקת אש' חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ושל אירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים לישובינו".

לאחר נחיתת ראש הממשלה נתניהו היום בישראל, אמר גורם מדיני בכיר כי "אין שום הסכמה על הפסקת אש", והבהיר: "אנחנו ערוכים לפעולות נוספות".

הגורם המדיני הוסיף כי נתניהו עודכן במהלך הטיסה על ההתרחשויות. "ההנחיה לרמטכ"ל היתה להמשיך לתקוף, לא היתה שום הסכמה על הפסקת אש. זה יצא מהטלוויזיה של חמאס".

"חילופי האש האחרונים היו בשעה 3:30, אנחנו תקפנו אחרונים. הם לא הגיבו. המכות שהם ספגו היו הקשות ביותר מבחינת תשתיות מאז 'צוק איתן'. משרדים, לשכות, מפעלים זה כולל גם את הלשכה המדינית של הנייה, בניין שכלל הרבה מנגנונים של חמאס. היו מכות קשות, רואים את זה בקריסת הבניינים", הוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר