התוכנית החשאית

הדאגה: בחירות בבין הזמנים; ב'דגל' יוזמים: מצ'ינג במטות

לראשונה, הבחירות הקרובות לכנסת ייערכו בימי בין הזמנים, ובמפלגות החרדיות עלה החשש כי פחות בחורי ישיבות יתגייסו במטות • "כיכר השבת" חושף את התוכנית החשאית של 'דגל התורה' (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
נציגי 'דגל התורה' (צילום: שלומי כהן)

בעוד שבועיים בדיוק, ביום שלישי ד' בניסן, יתקיימו הבחירות לכנסת ה-21. הפעם, הבחירות שונות מהרגיל, שכן לראשונה הן נערכות בימי בין הזמנים. כידוע, בראש חודש ניסן יוצאים תלמידי הישיבות לחופשת בין הזמנים של חג הפסח.

בעקבות כך, נוצרה דאגה של ממש במטות הבחירות של המפלגות החרדיות, שכן תלמידי הישיבות הם הפעילים המרכזיים במטות הבחירות, אלא שלראשונה עלה החשש כי בשל בין הזמנים, פחות בחורי ישיבות יתנדבו במטות.

מי שבעיקר הביעו את דאגתם נוכח הסיטואציה החדשה היו מנהלי המטות של 'דגל התורה' באזור הפריפריה, הם העלו את הבעיה בפני ראשי המפלגה במהלך הסיורים הרשמיים שהם עורכים.

וכך, אתמול (שני) במהלך ביקור שערך ח"כ אורי מקלב בנתיבות ובתפרח, אמרו ראשי המטות כי מידי בחירות הם רגילים להעזר בבחורי ישיבת תפרח, הנגב ועוד, באזור הדרום, אך עולה חשש כי במערכת הנוכחית יהיה חסר כוח אדם.

בעקבות כך, מנהלי מטה הארגון של 'דגל', מנחם שפירא ושלומי פולק, שקדו על תוכנית חשאית, שתגרום לבחורי הישיבות לזנוח את החופשה ולהתייצב לסייע למפלגה.

לפי התוכנית, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', ימונו 250 נציגים בכל הישיבות בארץ, שיקחו אחריות להביא את תלמידי ישיבתם לפעילות, החל משבוע לפני הבחירות - כולל ביום הבחירות עצמו.

מאות הנציגים שישמשו כסוכנים של המפלגה, צפויים להיכנס אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שיעניק להם ברכה מיוחדת.

במקביל, 250 בנות סמינרים ישמשו כנציגות עבור פעילות דומה אצל בנות הסמינרים, כאשר גם הן יתגייסו כדי לסייע בהבאת פעילות.

בשלב השני של התוכנית, כך נודע ל"כיכר השבת", יוצבו, לראשונה, מסכים במטות שיישכרו ליום הבחירות, עבור הפעילות של תלמידי הישיבות ובנות הסמינרים, כאשר היעד הוא לייצר עניין בדיוק כמו בהתרמות בשיטת המצ'ינג.

על המסכים, שיוצבו באולמות מיוחדים שיושכרו לשם כך, יוקרן און ליין מי כבר יצא להצביע זאת לצד רשימת הפעילים בשטח, כאשר כל העת יעודכנו אחוזי ההצבעה שהפעילים הצליחו לגייס ומי הראשונים שהגיעו ליעד. מי שמונה לאחראי על התוכנית החדשה, הוא ישעיהו גרנדש, מנהל מטה בני הישיבות.

שלומי פולק, מנהל מטה ארגון 'דגל התורה', אומר ל'כיכר השבת' כי "אנחנו רואים היענות עצומה כך שהתוכנית החדשה תסייע לנו במיזם יצירתי מול תלמידי הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר