טור אישי

ליבנו גס בקרבינו // הרב ישראל גליס

7 הלוויות היו צריכות לצאת מהבית במשמרת, וקרה נס, יד אלוקים בדבר. ואנחנו במה מתעסקים? מישהו שמע את העסקנים החרדים אומרים משהו? כן, ליבנו גס בקרבינו (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הבית שנהרס (צילום: פלאש 90)

טיל נוחת בבית לפנות בוקר, הורס את הבית עד היסוד ושבעה בני משפחה נפצעים, במידה כזו או אחרת. חלקם נשלחים הביתה ואבי המשפחה מספר על רקע הבית ההרוס את הנס הגדול.

7 הלוויות היו צריכות לצאת מהבית במשמרת, וקרה נס, יד אלוקים בדבר.

ואנחנו במה מתעסקים?

מישהו שמע את העסקנים החרדים אומרים משהו? מודים לבורא עולם או משהו דומה, או לחלופין מציעים עזרה למשפחה, 8 שעות אחרי זה הצבא מגיב ו-60 טילים נופלים על הדרום, ואנחנו בשגרה, כאילו זה טבעי שהם נופלים בשטחים ריקים מאדם.

כן, ליבנו גס בקרבינו.

במשך חמש שנים ויותר, איש לא נותן את דעתו על הסבל שעוברים אברכים, חרדים עובדים, הילדים שלהם לא מתקבלים במוסדות תורה רגילים, כולם יחד חוברים נגדם, ראשי ישיבה, מנהלי סמינרים ומוסדות אחרים, והנה מגיע רגע האמת ונציגי היהדות החרדית מנסים להגיע אליהם.

אנחנו זוכרים את ההצהרות הברורות של חבר הכנסת גפני במסגרת הקעמפים של בני הישיבות, שגדולי תורה שלחו אותו לדאוג לבני הישיבות ולא לאלו שיצאו מהמסגרת, ואכן במשך חמש שנים הם סובלים.

חבר הכנסת המוכשר מאד, ומגיע לו שאפו על כל יום שהוא בכנסת, מגיע לאיזה חוג בית בהשתתפות מנין וחצי עובדים, ומצהיר שהוא ידאג להם. די עם האשליה הזאת, הוא חזר גם לפני הבחירות הקודמות ואמר את אותן המילים.

חברו מקלב לא הגיע להתייצב שם בחוג הבית כי הוא ידע שהוא יחטוף על מה שהוא עשה שם בשכונה.

כן, ליבם גס.

עדיין אנחנו בתוך שנת האבל על מותו של אברהם רוזנטל מטלז סטון. נכון אמרו, המציאו, שהוא רצה ללכת ועם הבלוף הזה הריצו את הנציג שאבא שלו הלך לעולם שכולו טוב עם צער גדול למה שעשו לו אותם הנציגים.

כן, ליבנו גס בקרבינו.

גם על הרב מנחם לייזר מוזס מפיצים אנשי ליצמן וסביבתו שהוא רצה ללכת או האדמו"ר החליף אותו, את השקרים האלו תמכרו למי שאתם רוצים. שברתם אותו.

אפילו מסיבת פרידה לא עשיתם לו, כך נפרדים מחבר?

יש עוד חצופים שטוענים, 'הוא לא עשה כלום בכנסת', אני אביא בפניכם עוד כאלה מהציבור החרדי שמכהנים בכנסת ולא עשו כלום.

ליבנו גס בקרבינו.

לקחו נציג מוכשר, הרב יוסי דייטש, וגרמו לכך שהוא לא יכהן כראש עיר, ושוב עם תירוצים שהתבררו כמוטעים. אז לפחות נציג כזה מוכשר היו צריכים לשלוח לכנסת או יצחק פינדרוס שהליטאים התעללו בו עם אשליה שיהיה ראש עיריית אלעד, ובגלל לחץ של מישהו הוא הוצב במקום הלא ריאלי.

אני אסביר לכם למה, כי משהו בדור הקודם בירך את החרדים האשכנזים שלא יהיה להם יותר משבעה חברי כנסת, למרות הגידול הטבעי.

אז כן, הגיע "רגע האמת", וכל אחד יעשה כמצוות רבותיו - לא בגלל הנציגים ברשימה שהרקורד האנושי שלהם גרוע מאד, ה'בין אדם לחברו' שלהם צריך תיקון.

"ועשית ככל אשר יורוך" חל גם על האשכנזים שרוצים להצביע ש"ס, גם שם יש רבנים שאומרים שצריכים לחזק את הנציגים שמקדשים שם שמים.

שם לפחות יש חברים חדשים שכבר הוכיחו את עצמם בעשיה מבורכת, אז אם אשכנזי מצביע ש",ס יידע שיש לו על מי לסמוך, האשכנזים מבורכים בשבעה מנדטים עכשיו צריך להצביע אולי ש"ס כדי שהברכה תחול גם עליהם ואולי כל אחד יביא עוד אחד ותהיה לו תוספת ברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר