כפייה חילונית

היועמ"ש נגד ההפרדה בספריות בירושלים

דינה זילבר קבעה כי לפי טיב השירות שהעירייה מספקת דרך הספריות התורניות בעיר, אין כל הצדקה לקיימה בהפרדה, וזאת בתגובה לפניית המרכז הרפורמי ושדולת הנשים (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, קבעה אין להפריד בין גברים לנשים בספריות העירוניות בירושלים, למרות שאלו מיועדות למגזר החרדי המתגורר בעיר.

חלק מהספריות העירוניות, מוגדרות כספריות תורניות, בהם משאילים רק ספרים שקיבלו אישור תורני, והפעילות בספרייה מתקיימת בהפרדה, בהתאם לאורח החיים החרדי.

אך יש מי שזה לא מוצא חן בעיניו. לפני כשנה וחצי חשף 'כיכר השבת' כי המרכז הרפורמי לדת ומדינה ושדולת הנשים החליטו לקדש מלחמה משפטית בהפרדה בספריות.

בפניית שדולת הנשים לדינה זילבר נכתב כי "הפיכת מרחב ציבורי חשוב כמו ספריה לכזה המתנהל בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

בצעד מתנשא, נכתב בפניית התנועה הרפורמית כי "אין כל מניעה הלכתית לציבור החרדי לפקוד את הספרייה בצוותא גברים ונשים, פתיחת הספרייה בשעות נפרדות על ידי העירייה מונעת מהם לבקר בספרייה באותה שעה".

כעת, לאחר שבלשכת היועץ המשפטי ביררו את הנושא מול עיריית ירושלים, קבעה דינה זילבר כי עמדתם המשפטית היא כי השאלת הספרים היא "פעילות שעל פי טיבה אין כל הצדקה לספקה בהפרדה".

בתגובת שדולת הנשים להחלטה, שוב בחרו להדגיש כי הן פועלות בכלל כדי לסייע לציבור החרדי... "בשונה מהפרדה בבריכות שחייה, אין שום הצדקה להפרדה בין בנות לבנים באולמות קריאה בספריות העירוניות".

"ההפרדה בספריות המשרתות את הציבור הדתי והחרדי בעיר פוגעת בראש ובראשונה במשפחות החרדיות, שעבור רבות מהן, השהות בספרייה היא אחת מפעילויות הפנאי היחידות עבור הילדים, והעובדה שימנעו מאחיות ואחים לשהות יחד בספריות לא מתקבלת על הדעת", הוסיפו בשדולת הנשים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לאתר ynet כי "אין החלטה גורפת של היועמ"ש של העירייה להפסיק את ההפרדה בין המינים בספריות החרדיות בירושלים. היועמ"ש קבע כי שירות שאילת הספרים יינתן ללא הפרדה. לגבי שאר הפעילויות היועמ"ש לא התערב, והנושא נמצא בדיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר