המתיחות גוברת

היערכות שיא בגבול עזה; סגן הרמטכ"ל סייר. צפו

האלוף אייל זמיר הגיע לביקור סמוך לגבול עזה כדי לדון עם הכוחות בשטח ולבחון מקרוב את המצב שמתוח במיוחד, לקראת סוף השבוע. בעזה טוענים: ירי הרקטות - חלק מהכוננות (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הסיור של סגן הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

היום (חמישי), ביקר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר באוגדת עזה. במסגרת הביקור, סגן הרמטכ״ל סייר במפקדת עוצבת הפלדה, בשטחי הכינוס וצפה בהערכות המבצעית והלוגיסטית. בנוסף, סגן הרמטכ״ל ביקר במודל המבצעי וקיים שיח מח״טים.

הביקור הגיע על רקע הדיווחים מעזה על מוכנות קרבית למתקפה נוספת של ישראל שתגיע לפני הבחירות. בכיר בגדודי עז א-דין אל-קסאם מסר לרשת "אל-ג'זירה", כי ה"הפעלה העצמית" המוקדמת של הטילים מעזה נובעת מהחלטה של הנהגת חמאס להעלות את המוכנות הקרבית של התנועה. זאת בניגוד לטענות המוקדמות כי מדובר ב"טעות".

עוד מסר הבכיר, כי המוכנות הקרבית של גדודי עז א-דין אל-קסאם נובעת מכך שישראל מתכוונת לתקוף בעזה לפני הבחירות.

מנגד, באתר א-ריסאלה, שנחשב לביטאון החמאס דווח, כי בהקשר המשא ומתן להסרת המצור מעל עזה - ישנן הבטחות להאריך את המענק הקטרי עד סוף השנה. כלומר, בארגון מודים כי כרגע בישראל מנסים להגיע דווקא להבנות ולא למבצע צבאי.

המקורות אמרו עוד לאתר, כי השיחות הנערכות עכשיו מתנהלות באופן חיובי וכי המשלחת המצרית הגיע היום בערב לרצועה על מנת לענות על פרטים הקשורים לסוגיות הסרת המצור"

עוד דווח מתוך עזה, כי ישנה הסכמה ישראלית עקרונית שהדלק של תחנת הכוח בעזה יירכש ללא מיסים במצב שבו המענק הקטרי לא יוארך. המקורות העריכו כי יודיעו באופן רשמי על פרטי ההבנות, בהנחה שיבשילו, במהלך השעות הקרובות.

בישראל כמובן לא מתייחסים באופן רשמי לדברים של אנשי החמאס ובינתיים בצה"ל ממשיכים כאמור בכוננות המוגברת סמוך לגבול הדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר