"כיכר הייטק"

לפתוח את המקרר ואת הברז בלי לחלל שבת

בעולם הטכנולוגי של היום, פעולות פשוטות ולכאורה תמימות, יכולות לגרום לחילול שבת מבלי משים. פתיחת מקרר, שימוש בברז מים, מפעילות חיישנים וגורמות לפעילות חשמלית. בפרק הבא מתארחים האנשים שהביאו מענה ויצרו מוצרים שכשרים לשימוש בשבת (הייטק)


בתקופה בה הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, אנו - כיהודים שומרי שבת - ניצבים בפני אתגרים חדשים ויכולות טכנולוגיות חדשות מרשימות בהתמודדות ההלכתית של שבת וחג. האם מותר לפתוח מקרר בשבת? שכחתם להעביר למצב שבת את המקרר? שעון שבת עם לוח שנה יהודי באישור והשגחת משמרת השבת מספקים מענה שרלוונטי לכולנו.

בפרק הזה מתארחים:

אריאל כהן - מנכ״ל משמרת השבת טכנולוגיה והלכה שמציג לנו את מד מים הטכנולוגי שכשר לשימוש בשבת.

יהודה אליאך
- סמנכ״ל תפעול ופיתוח התקני שבת בקבוצת גלביט, שמדגים לנו מקרר שמכוון את עצמו לשבת וחג בצורה אוטומטית ע"י לוח שנה מובנה. בכל יום שישי לפני כניסת השבת וערבי חג, מופעל מנגנון שבת במקרר המנטרל כל חשש לחילול שבת במכשיר. מייד עם צאת השבת חוזר המקרר למתכונת רגילה ללא צורך בשום פעולה ידנית.

מתי אקשטיין
- מנכ״ל ובעלים קומאקס, חברה מובילה לבית ומוסד חכם וכשר שמרחיב על שימושים בטיחותיים לבית חכם להגנה על ילדים ונוחות מקסימלית לבני הבית, כולל ויסות חכם של מזגן לפי טמפרטורת האקלים.

ב"כיכר הייטק" מתארחים מידי שבוע מומחי טכנולוגיה, יזמים סדרתיים, משקיעי הון סיכון, ומנהלי קהילות הייטק, שידברו על כל מה שחדש בעולמות הללו, וכמו תמיד - יש קשר לעולם החרדי.

את התכנית מגישים ישראל גרוס מייסד שותף בחברת L7 Defense חברת הייטק גלובלית שמספקת פתרון הגנה מתקיפות סייבר לממשלות, בנקים וארגונים גדולים. ואברהם רפאל - חובב טכנולוגי, יזם ומשקיע.

צפו בפרק המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר