צפו בתיעוד

ארה"ב השלימה פריסת מערכת ה-THAAD בישראל

הפיקוד האירופאי של צבא ארה"ב (EUCOM) סיים אתמול (ראשון) פריסה תרגילית, ראשונה מסוגה, של מערכת ההגנה האווירית מפני טילים (THAAD) בישראל. כך זה נראה (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל, U.S. Army Europe)

הפיקוד האירופאי של צבא ארה"ב (EUCOM) סיים אתמול (ראשון) פריסה תרגילית, ראשונה מסוגה, של מערכת ההגנה האווירית מפני טילים (THAAD) בישראל.

לפני כחודש ימים, במבצע אווירי נרחב, הגיעה מערכת ההגנה האווירית ונפרסה בישראל. מעל 250 אנשי צוות ולוחמי הגנ"א אמריקאים הגיעו לפריסתה ולתפעולה. המערכת תורגלה במגוון תרחישים וביכולת ההשתלבות עם מערכות ההגנה האווירית הישראלית.

דובר צה"ל מציין כי "צה"ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים בכדי להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל. הפריסה מהווה צעד נוסף בחיזוק היחסים ארוכים לחיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות".

מפקד מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, ומפקד המבצע המשותף, תת-אלוף רן כוכב אמר כי "שיתוף הפעולה בין מערך ההגנ"א למקבילו האמריקאי מדגיש את המקצועיות והעוצמה המבצעית המביאה הגנה טובה יותר לשמי ישראל. המערכת נקלטה כמקבילה למערכת החץ ומביאה עמה יכולת משלימה. תודות לקשר המקצועי ולאימונים המשותפים נהיה מוכנים יותר לשעת פקודה. לוחמי ההגנ"א, בסדיר ובמילואים, מוכנים מבצעית בדריכות להגנת שמי המדינה, בזירות השונות ובפריסה ארצית רחבה".

סגן מפקד צבא ארה"ב באירופה, אלוף אנדרו ג'. רולינג, אמר כי "ביצוע יוצא דופן על ידי החיילים ממערך ההגנה האווירית. משרד ההגנה האמריקאי הורה בהתראה קצרה לפרוס במהירות את מערכת התאאד במרחק אלפי קילומטרים, בצדה השני של העולם, ולאחר מכן להשתלב באחת ממערכות ההגנה האוויריות המורכבות ביותר, והם סיפקו את הסחורה. היכולת לפרוס במהירות כזאת כוחות במוכנות ללחימה לגזרה היא קריטית על מנת לתמוך בבני הברית שלנו ושותפינו".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: U.S. Army Europe)
(צילום: U.S. Army Europe)
(צילום: U.S. Army Europe)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר