החילונים ניצחו

מפלה לארדואן בבחירות המקומיות בטורקיה

לראשונה מאז החל לשלוט בטורקיה, מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן הפסידה את הבחירות בבירה אנקרה. מחלוקת בנוגע לאיסטנבול - גם שם הפסיד, אך הוא מערער (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מפלגת הצדק והפיתוח, ששלטה בעיר הבירה של טורקיה, אנקרה, הפסידה לראשונה מאז הקמתה במירוץ המקומי בעיר. מי שעומד בראשות המפלגה, הוא נשיא טורקיה, ארדואן.

לאחר ספירת הקולות עולה, כי מועמד מפלגת העם הרפובליקאית החילונית, מנסור יאבאס, את מועמד מפלגת השלטון כשזכה ב-50.9% מהקולות.

לעומת זאת, באיסטנבול, המרכז המסחרי של טורקיה והעיר הגדולה והחשובה ביותר - גם מועמד האופוזיציה וגם המועמד של ארדואן הכריזו על ניצחון.

למרות שהתוצאות מוכיחות על פער של אלפי קולות בודדים לטובת מועמד האופוזיציה, ארדואן ערער על התוצאות באומרו כי "זה ברור שאי סדרים השפיעו על תוצאות הבחירות באיסטנבול".

בנאום שנשא ארדואן בפני תומכיו באנקרה, הוא הכיר בתבוסת AKP באיסטנבול, אך טען כי רוב השכונות בעיר הצביעו בעד מפלגתו. "אפילו אם אנשינו ויתרו על ראשות העיר, הם נתנו את המחוזות למפלגה שלנו", אמר.

הוא הוסיף, "כל ניצחון וכל הפסד משקף את הרצון של העם שלנו וזו דרישה של הדמוקרטיה שיש להכיר בה. אנחנו נודה שכבשנו את לבבות האנשים באזורים שבהם ניצחנו ונודה שלא הצלחנו מספיק במקומות שבהם הפסדנו".

מנהיג מפלגת האופוזיציה כמאל כמאל קיליצ'דרולו אמר בתגובה לתוצאות כי "האזרחים הצביעו בעד הדמוקרטיה, הם בחרו בדמוקרטיה".

האם ההפסד של ארדואן בבחירות המקומיות עשוי ללמד על ירידת קרנו בעיני הטורקים, וישפיע גם על תוצאות הבחירות הכלליות הבאות?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר