בן 10 עם אוטיזם בנה את אוניית הטיטניק הגדולה בעולם, מלגו

בריינג'אר קרל בירגיסון מאיסלנד, ערך טיול ללגולנד עם אימו ובהשראתו החליט לבנות דגם של הטיטניק משל עצמו. זה דרש ממנו 11 חודשים, 56,000 אבני לגו ו-120 בקבוקי דבק (מעניין)

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק Travel Bosnia & Balkan - Sky Dew)

כזה עוד לא ראיתם: ההעתק המדויק של אוניית הטיטניק הגדול ביותר בעולם, נבנה מלגו על ידי ילד בן 10, אשר במקרה, יש לו אוטיזם.

העבודה על הדגם ארכה לבריינג'אר קרל בירגיסון מרייקיאוויק, עיר הבירה של איסלנד, כמעט שנה (11 חודשים, ליתר דיוק ואם נהיה ממש ספציפיים, 700 שעות). רוחבה של הספינה הוא 8 מטרים בקירוב וגובהה כ-1.5 מטרים. היא עשויה מ-56,000 אבני לגו ו-120 בקבוקי דבק, כמות עצומה וכמעט בלתי נתפסת.

בירגיסון סיפר כי החל לגלות עניין במשחק הלגו בסביבות גיל 5, אך בנה את יצירתו בהשראת טיול ללגולנד שבדנמרק שערך עם אמו, שם צפה בכל דגמי הבתים, המטוסים, המקומות והספינות המפורסמים בעולם והחליט ליצור גם הוא דגם משל עצמו. הוא צלח את המשימה בעזרת אימו שהיתה לצידו לאורך כל הדרך, תמכה ועודדה וסבו, שהוא מהנדס במקצועו, אשר חישב מידות ושרטט תוכנית אב של המודל.

כל הסיפור הזה עלה למשפחה 10,000$ שהושגו באמצעות תרומות כספיות של בני משפחה וחברים ותרומות של אבני לגו ישנות ממשפחות שהסכימו להתגיס ולעזור.

בירגיסון ציין כי במהלך בניית האונייה הוא כמעט והתייאש 3 פעמים ורצה להרים ידיים אך לאחר מעשה הוא שמח לספר כי פרוייקט הלגו עזר לו יותר לקבל ולחבק את הלקות שלו והעניק לו בטחון בעצמו שאיכשהו התגלה לו מחדש, בראיונות ואפילו בבית הספר.

ההעתק יהיה מוצג לראווה במוזיאון הטיטניק בפיג'ון פורג', טנסי, עד דצמבר 2019.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר