"לא קיבל תוצאות הבחירות"

טורקיה: ספירת קולות חוזרת באיסטנבול

לראשונה מאז החל לשלוט בטורקיה, מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן הפסידה את הבחירות • היום, ועדת הבחירות הכריזה על ספירת קולות בשמונה רבעים באיסטנבול (בעולם)

ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

אחרי ההפסד של ארדואן: היום (רביעי), הודיעה ועדת הבחירות של הרשויות המקומיות הטורקית על ספירה מחודשת של הקולות ב-8 רובעים בעיר, ההחלטה ניתנה לאחר ערעורה של מפלגת ארדואן על תוצאות הבחירות.

מפלגתו של ארדואן "הצדק והפיתוח", הפסידה בבחירות בעיר הסחר הטורקית - איסטנבול, לראשונה מאז שנת 2001, מלבד זאת היא נחלה מפלה בשש הערים הגדולות.

האופוזיציה של ארדואן שזכתה לניצחון דחוק בעיר, ערערה על החלטת ועדת הבחירות המרכזית. ובשל כך יצאה להפגנות, שהובילו למעצרים.

יו"ר וועדת הבחירות המרכזית בטורקיה, סאדי גוון, הסביר למוחים האופוזיציונים, כי לא מדובר בהחלטה תקדימית, והספירה תתמקד לאתר קולות פסולים.

בנאום שנשא ארדואן בפני תומכיו באנקרה, הוא הכיר בתבוסת מפלגתו - AKP באיסטנבול, אך טען כי רוב השכונות בעיר הצביעו בעד מפלגתו. "אפילו אם אנשינו ויתרו על ראשות העיר, הם נתנו את המחוזות למפלגה שלנו", אמר.

הוא הוסיף, "כל ניצחון וכל הפסד משקף את הרצון של העם שלנו וזו דרישה של הדמוקרטיה שיש להכיר בה. אנחנו נודה שכבשנו את לבבות האנשים באזורים שבהם ניצחנו ונודה שלא הצלחנו מספיק במקומות שבהם הפסדנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר