"המפקדים בכו"

מפקד "זמר נוגה" מספר על הרגע הדרמטי של מציאת גופת באומל

אלוף משנה א' משתף ברגע מציאת גופתו של זכריה באומל ז"ל: "לעולם לא אשכח איך פרצנו בבכי כשראינו את הסרבל והנעליים הצבאיות עם ההטבעה המיוחדת של צה"ל". צפו (צבא)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הקצין מתאר (צילום: דובר צה"ל)

אלוף משנה א' מאגף המודיעין, מפקד מבצע "זמר נוגה", מספר על הרגעים הדרמטיים ביותר שליוו את השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, נעדר 'קרב סולטן יעקב' שדבר גילוי גופתו והבאתה לישראל הותר היום לפרסום.

וכך הוא מספר: "לעולם לא אשכח את הזיהוי הראשוני של הסרבל הצבאי והנעלים עם ההטבעה של צה"ל, ישר כל החבורה זיהתה שמדובר בסרבל ששייך לחיל השריון".

"הכיתובים מאחורי הבגד היו בעברית, והם נשמרו כמו שהם, באותנטיות ובצורה טובה. זה היה רגע מרגש מאין כמותו, פרצנו בבכי ולא יכולנו לעצור את הדמעות, והגיע הזמן שאחרי 37 שנים השרידים יהיו בידינו".

המבצע של החזרת הגופה בפיקודו של אותו אלוף משנה, תוכנן כבר לפני מספר חודשים, אך רק בשבוע האחרון ניתן האישור המיוחל, והיחידה של אל"מ א' תפרה את המבצע עד לסיומו הטוב.

מדבריו של א' לא ניתן להבין האם כל הממצאים, כמו הנעליים והסרבל של באומל, נקברו לצדו בסוריה או שנשמרו בנפרד, אך מה שברור הוא שהגופה נשמרה כראוי במשך 37 השנים שחלפו מאז נפילתו בקרב ההיסטורי במלחמת לבנון השניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר