מעמד 'לאורו'; שידור חוזר

הצפון נכבש: רבבות בכינוס בחירות בראשות מרן שר התורה

ספרדים ואשכנזים, חרדים וחילונים, השתתפו במעמד ההיסטורי בטבריה בראשותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי למען יהדות התורה. השיא: ברכת מרן לתושבי הצפון שיצביעו ג'. שידור חוזר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות C-LIVE תמונות: צביקה ליפשיץ, 'אוהדי יהדות התורה' בטלגרם)

בטבריה התקיים הערב (רביעי) כינוס נדיר, בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לטובת רשימת יהדות התורה בבחירות הקרובות לכנסת, שייערכו בעוד חמישה ימים.

צפו בשידור חוזר:

בכנס השתתפו רבבות, מכל העדות והחוגים, שבאו ליטול חלק באחד מתוך סדרת מעמדי 'לאורו', שימשיכו בימים הקרובים גם בשאר אזורי הארץ.

במעמד נשא דברים חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין. בתוך דבריו הוא אמר: "המים של הכינרת זועקים שבת; באנו בראשות שר התורה להפגין ולומר 'שבת'. יש לנו אפשרות להטות את הכף לטובת השבת".

"יום הבחירות הוא ראש השנה של היהדות והשבת. בידינו להשפיע ולהצביע - זה החובה שלנו", אמר הגר"י בנאומו.

מרן הגר"ח מתקבל בשירה אדירה

לאחר מכן נאם חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שזעק: "רוצים לפתוח את כל ההסכמים; עוד פעם גיוס בנים, עוד פעם גיוס בנות. אם יעלה מי שלא צריך לעלות, השם ירחם מה יהיה. יש שחושבים שהקול שלהם לא משפיע; זה לא נכון. הקול שלך הוא הקובע, ומי שלא מצביע - מצביע נגד".

המקובל הגר"ד קוק, תושב העיר, אמר בדבריו בכינוס: "מורי חמי (הגר"י זילברשטיין) אמר לי בזה הלשון: מצווה להצביע ג', כפי שמורה מרן שר התורה. היו ברוכים".

הגר"ד קוק מדבר

יצוין, כי בין הנוכחים, בהם חילונים ומסורתיים, נצפה תחילה למרבה ההפתעה גם ראש העירייה רון קובי, העומד מאחורי חילולי השבת היזומים.

כזכור, מוקדם יותר היום התנגד קובי, שכידוע נאבק קשות בהתפתחות החרדים בעיר, לתליית שלטי הענק שבישרו לתושבים על הכינוס הצפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר