מבצע 'זמר נוגה'

לישראל הובאו כמה גופות - רק באומל זוהה

במכון לרפואה משפטית, שם קיבלו את הגופות קיוו כי שלושת הנעדרים נקברו יחדיו, אך רק באומל זוהה בוודאות. נתניהו נפגש עם בני משפחתו שהתרגשו: "שהחיינו לזמן הזה" (ארץ)

(צילום: דובר צה"ל. וידאו: איתי בית און/לע"מ)

פרטים חדשים מתפרסמים ממבצע זמר נוגה, שהותר היום (רביעי) לפרסום, ובמסגרתו הביאו ארצה את שרידי גופתו של זכריה באומל, מנעדרי קרב סולטן יעקב.

במסגרת המבצע, הביאו ארצה מספר גופות ובמכון לרפואה משפטית שעל יד משרד הבריאות, קיוו כי יגלו שמדובר בשלושת הנעדרים, שאולי נקברו יחד.

עם זאת, לאחר הבדיקות התברר כי רק את גופתו של זכריה באומל הצליחו לזהות בוודאות. לפי דיווח בחדשות 13, גופה אחת טרם זוהתה בוודאות וצפויות להמשיך להתבצע עליה בדיקות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם בני משפחה של באומל. האחות אסנה הברמן אמרה לו: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אין מילים אחרות. עוד משהו אני רוצה להגיד: הטוב והמיטיב. זה מה שאני רוצה להגיד לך".

"אמרתי לאמא שלי לפני שנים שלא מספיק שרוצים ומחפשים. צריך שיבוא מישהו עם הקלף המנצח ועכשיו אתה הבאת את זה", הוסיפה האחות.

נתניהו אמר לבני המשפחה: "בדרך כלל במשפחות שכולות החיים מתחלקים לשניים: לפני ואחרי. אצלכם החיים מתחלקים לשלושה: לפני, תוך כדי ועכשיו. מימשנו את ההתחייבות שלנו".

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי במסגרת מבצע צבאי אותרה והוחזרה לישראל גופתו של רב-סמל זכריה באומל, שנעדר לאחר קרב סולטן יעקוב שאירע ב-1982 בלבנון. עם הגעתה ארצה, זוהתה הגופה באופן ודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי.

אלוף משנה א', מפקד המבצע, סיפר: "מדובר ב-37 שנים שעברו. מדינת ישראל וצה"ל לא מוותרים על אף חייל ואף נעדר. לא אשכח לעולם את הזיהוי הראשוני של הסרבל והנעלים, ישר זיהינו שזה סרבל שריון. כשהסתכלנו על הכיתובים מאחורה וזיהינו את הכיתובים בעברית שנשמרו בצורה כלכך אותנטית וטובה, זיהינו את ההטבעה הצבאית בנעליים, זה היה רגע מרגש. לא יכולנו לעצור את הדמעות. ידענו שסוף סוף אחרי 37 שנים השרידים נמצאים בידינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר