בלשכת רה"מ מכחישים

דיווח: נתניהו הרוויח מעסקה אסורה עם לוב

לפי בלוג אמריקני, מקור מדווח כי חברה שבה החזיק נתניהו במניות מכרה נשק למדינה המוסלמית - מה שמהווה גם הפרה של החוק האמריקני • לשכת רה"מ: "לא היה מעורב" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: shutterstock)

בלוג אמריקני טוען הלילה (רביעי), שדווח לו כי עסקת נשק אסורה עם מדינת לוב הניבה רווחים לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

לפי הבלוג 'האפינגטון פוסט', היה זה כאשר נתניהו החזיק במניות בחברת 'סידריפט', שבבעלות בן דודו - נתן מיליקובסקי. את המניות רכש ב-2007.

'סידריפט', כך נטען, מכרה אלקטרודות ל-'C/G אלקטרודות', חברה אחרת בבעלות מיליקובסקי - שסחרה בהן עם לוב, כשזו היתה תחת סנקציות בינלאומיות ונאסר לעשות זאת על פי החוק האמריקני. בשל הפרה זו נקנסה החברה על ידי משרד הסחר האמריקני בסכום של 250 אלף דולרים.

על פי הטענות, המקור העיקרי לחומרי הגלם שמכרה 'C/G' ללוב היתה חברת 'סידריפט', שבה כאמור היו לנתניהו מניות לכאורה. מכך משתמע כי ראש הממשלה הרוויח מעסקה אסורה זו, נטען בדיווח.

כשהבלוג פנה למיליקובסקי לשם קבלת תגובה על הטענות, הוא השיב כי נתניהו לא היה מודע לעסקאות שרקמה החברה עם לוב.

"הוא לא היה מעורב בחברה. הוא היה רק משקיע פאסיבי ב'סידריפט'. חוץ מזה, אני לא אומר שום דבר אחר, כי אני לא מדבר עם עיתונאים", אמר מיליקובסקי.

גם דובר ראש הממשלה הגיב ומסר כי נתניהו היה משקיע פאסיבי ב'סידריפט', כאשר בבעלותו היו רק חלק קטן ממניות החברה. לדבריו, "הוא לא לקח חלק בהנהלת החברה או בעסקיה. הפעולות, שננקטו במקרה, דווחו כראוי לרשויות הרלוונטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר