האזינו להקלטה

תאונה או פיגוע? הדיווח הראשון למשטרה

נחשפה שיחת הדיווח הראשונית למשטרה לגבי הדריסה בשער יפו, המתארת את האירוע כפיגוע. מתברר כי המשטרה עדיין לא חקרה את העדים שמיהרו לדווח. האזינו (אקטואליה)

החרדי שנפצע באירוע הדריסה (צילום: חוננו)

נחשפה שיחת הדיווח הראשונית של עדי ראיה לאירוע הדריסה בשער יפו לפני כשבוע וחצי, בה הם מתארים למוקד המשטרה פיגוע דריסה ותקיפה, כאשר התוקפים חמושים בסכין. מדובר בזוג שנישא ימים ספורים קודם לכן, היו עדים לדריסה והיו הראשונים לדווח למשטרה.

מתברר כי למרות הגדרתם את האירוע כפיגוע דריסה ודקירה, מיהרה המשטרה להוציא ידיעה כי מדובר בתאונה, עוד בטרם חקרה את בני הזוג.

"יש פה פיגוע, פיגוע דריסה בירושלים, דריסה ודקירה. בכניסה לעיר העתיקה מתחת לשער יפו. דקירה. הם רצו אליהם עם סכינים, הם יצאו מהאוטו, הוא התהפך, הוא מעך אותו על הקיר. הם שניים רדפו אחרי שני חבר'ה, אני לא יודע מה לעשות" - נשמע בהקלטה.

האזינו להקלטת השיחה:

בהמשך השיחה חוזרים בני הזוג ומתארים אמת שהתרחש "הוא דרס אותו, הצמיד אותו לקיר, השטיח אותו, הוא התהפך ורצו אליו עם סכינים שני חבר'ה. שניים עם סכינים... דרס אותו וירדו אליו עם סכינים. ראיתי רכב פונה ימינה בפראות מוריד בנאדם על גדר, רצו אליו, אני ראיתי סכין, קפצו עליהם".

לדברי בני הזוג, הנפגעים היו חרדים: "שני חרדים ושניים לבושים שחור. הנפגעים היו חרדים והתוקפים היו שניים לבושים שחור, כהה מאוד. אשתי אומרת שהיא ראתה סכין, אני ראיתי שרצים ומתנפלים עליהם", בהמשך השיחה מכוונים בני הזוג את ניידות המשטרה למקום הדריסה.

אך למרות הדיווח שנחשף כעת, מיהרה המשטרה להוציא הודעה רשמית כי מדובר בתאונת פגע וברח. המשטרה סירבה לבקשת עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו להכיר בפצוע הפיגוע כנפגע איבה, ובמכתב התשובה לבקשתו נכתב כי "מחקירת המעורבים באירוע, לא עלה חשד לפיגוע חבלני אלא לתאונת דרכים. תיק החקירה הועבר להמשך טיפול אגף התנועה".

אולם, בשונה מהמתואר במכתב המשטרה, בני הזוג שדיווחו על הפיגוע לא נקראו לתת עדות. הם בילו ירח דבש בלא מושג על הכחשת המשטרה לגבי הפיגוע. בעקבות הודעות ארגון חוננו הרגישו בני הזוג כי מחובתם לעזור, ובשבוע שעבר מסרו לעורך הדין את הקלטת שיחת הדיווח. ארגון חוננו פנה למשטרה, ובני הזוג יקראו למסור את עדותם לראשונה היום (ראשון), כשבוע וחצי לאחר המקרה.

הצהרת עו"ד בלייכד (צילום: חוננו)

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את פצוע הדריסה מסר "מדובר בתקלה חמורה ביותר, בה מפגע שנתפס לאחר פיגוע אכזרי משוחרר שעות מספר לאחר מכן תוך שהמשטרה מקבלת את גרסת המפגע ומדבררת אותה לכל כלי התקשורת, בזמן שבשטח הראיות המידיות והברורות מדברות על מעשים מכוונים".

עוד הוסיף "במקרה הזה אין כל הסבר הגיוני להתנהלות המשטרה, השתקת הפיגוע והפגיעה הקשה בפצועים אשר הואשמו על ידי דוברות המשטרה בקטטה. אנו מקווים שהמשטרה והממונים עליה יתעשתו בהקדם, יעצרו את המחבלים וימנעו בכך מעשה טרור נוספים. אנו דורשים הקמת ועדת בדיקה מיוחדת לבדיקת סיבות התקלה, ובחינה של שרשרת מקרים נוספים בהם עולה חשד להתנהלות דומה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מצרים על התבטאויות וקביעות בלתי מוסמכות של גורמים שאינם מצויים במהלכי החקירה או בפרטיה. מיד עם קבלת הדיווח במשטרה, נפתחה חקירה ומספר שעות אחרי כן הנהג ונוסע שהיה עמו נעצרו ונחקרו. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך בחקירת המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר