המלחמה באיראן

טראמפ: "'משמרות המהפכה' - ארגון טרור"

לראשונה מכריזה ארה"ב על צבא של מדינה זרה כארגון טרור. "צעד חסר תקדים שמכיר במציאות", כינה הנשיא טראמפ את המהלך. באיראן מאיימים בתגובה; בישראל משבחים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שני) רשמית על משמרות המהפכה האיראניים כעל ארגון טרור. מדובר בפעם הראשונה שארה"ב נוקטת בצעד כזה.

טראמפ אמר שמדובר ב"צעד חסר תקדים שמכיר במציאות שבה איראן היא לא רק מדינה שמעניקה חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה שלה משתתפות באופן פעיל בפעולות טרור, במימון ובקידום הטרור".

בהודעת הנשיא נכתב כי משמרות המהפכה הוא הגוף המסייע בפועל למשטר האיראני לייצא את הטרור ברחבי העולם, והוסיף כי ארה"ב תמשיך להפעיל לחץ כלכלי נגד איראן, כדי להעניש אותה על פעילות הטרור שהיא מממנת.

"אם אתם עושים עסקים עם משמרות המהפכה אתם מממנים טרור", הזהיר היום טראמפ. גם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הזהיר בנקים ועסקים והורה לסיים שיתופי פעולה עם הארגון, לאחר שזה הוכרז כארגון טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "תודה לך ידידי היקר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על כך שהחלטת להכריז על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור".

"תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי, שמשרתת את האינטרס של מדינותינו ושל מדינות האזור. נמשיך לפעול יחד בכל דרך נגד המשטר האיראני שמאיים על מדינת ישראל, על ארה"ב ועל שלום העולם", הוסיף נתניהו.

מנגד, באיראן איימו מראש על טראמפ לבל יהין להכריז על ממשרות המהפכה כארגון טרור. מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי אמר אתמול כי "אם ארצות הברית תגדיר אותנו כארגון טרור, לצבא שלה לא יהיה שקט במערב אסיה".

חבר הפרלמנט האיראני הבכיר, חשתמאללה פאלאחטפיישה, אמר כי הרפובליקה האסלאמית שוקלת גם היא להציב את צבא ארה"ב ברשימת ארגוני הטרור שלה. "אם משמרות המהפכה יוכנסו לרשימת ארגוני הטרור, אנו נציב את את צבא ארה"ב ברשימה השחורה של הטרור ליד דאעש", טען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר