עדכונים שוטפים

ישראל בוחרת • שעה וחצי לסגירת הקלפיות - 52% הצבעה

52% מתוך 6,339,728 בעלי זכות הצבעה כבר מימשו את זכותם והצביעו בבחירות לכנסת ה-21 • "כיכר השבת" עם עדכונים שוטפים מכל ההתרחשויות • ב-21:00 משדר בחירות מיוחד (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בניסן תשע"ט | 09.04.19
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בחירות 2019 • יום הבוחר: 10,720 קלפיות ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (שלישי) בשעה 07:00 ו-6,339,728 בעלי זכות הצבעה יוכלו עד השעה 22:00 בלילה, לבחור את המפלגה שתייצג אותם בכנסת ה-21 ותשפיע על סדר יומה של המדינה.

הערב, החל מהשעה 21:00, "כיכר השבת" יעביר אליכם משדר בחירות מיוחד עם בכירי הפרשנים ואנשי התקשורת, הפוליטיקאים ונציגי המפלגות - בשידור חי מ'אולפן כיכר' וממוקדי ההתרחשויות - אל תוך הלילה.

עדכונים שוטפים:

19:50 - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר החליט, כי פתקים שהושחתו, ייחשבו כפתקים כשרים - ולא ייפסלו.

19:15 - מאיר פרוש התייחס לאחוז ההצבעה הנמוך ואמר: "הגוועלד שלנו הוא אמיתי, כי לחילוני יש את כל המוסדות שהוא צריך על פי החוק, אנחנו לצערינו אם לא יהיה לנו נציגים חרדים לא יהיה לנו כלום. ה - גוועלד שלנו הוא מהלב, אמיתי".

19:10 - בניגוד למרבית הפוליטיקאים החרדים, סגן השר מאיר פרוש הגיע רק כעת להצביע בקלפי בירושלים, לאחר שהספיק לסייר היום ב-14 ערים שונות ברחבי הארץ.

19:00 - בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת מעדכנים כעת כי נכון לשעה 18:00 עמד אחוז ההצבעה בבחירות לכנסת על 52%.

18:45 - במפלגות הערביות צועקים באידיש: ח"כ איימן עודה אמר בעקבות אחוז ההצבעה הנמוך במגזר הערבי, "ממשיכים בכל הכוח, עוברים מבית לבית וקוראים לאנשים לצאת להצביע. חלום הבלהות שלנו, שהוא הפנטזיה של ראש הממשלה - כנסת ללא ייצוג לערבים, פתאום נראה כמו אופציה מציאותית. יודע שגוועאלד זה ביידיש, אבל הדאגה לעתיד של הילדים שלנו היא אוניברסלית".

18:00 - במפלגות החרדיות מעלים חשש מפני אחוז ההצבעה הנמוך. ח"כ משה גפני פרסם סרטון בו הוא אומר כי "אחוז ההצבעה ביהדות התורה הוא פחות מחמישים אחוז. המשמעות של העניין כמעט אסון במושגים של בחירות.

"המציאות שחצי מהציבור עדיין לא הלך להצביע והשעה כבר מתחילה להיות מאוחרת מבחינתנו זה מצב נורא, יש לזה השלכות ועם משמעות של מי יהיה ראש הממשלה".

"המציאות הזאת שלנו יהיה פחות מנדטים בגלל שפחות אנשים מצביעים, ולהם יותר מצביעים ויהיה להם אנשים שאיתם הם יוכלו להקים ממשלה זה יהיה אסון בקנה מידה של בחירות, זה יהיה אסון בקנה מידה של יהדות, דברים שאנחנו חייבים להאבק עליהם".

17:35 - נכון לשעה 16.00, אחוזי הצבעה עומד על 42.8, לעומת 45.4 בחירות קודמות.

17:15 - אחוז הצבעה נמוך במיוחד במגזר הערבי, בשל חרם נגד חברי הכנסת הערבים, שלטענת המצביעים לא מייצגים אותם כראוי.

אליף סבאג, מיוזמי תנועת החרם, הסביר: "יש כמה סיבות שהביאו את האוכלוסיה הערבית להחרים את הבחירות לכנסת. הראשונה היא שרואים בכנסת חלק מהיישות הציונית הכובשת שלא ניתן לתת לה לגיטימציה, ואי-לגיטימציה לכנסת שבמשך 70 שנה הדירה את האזרחים הערבים וחוקקה חוקים גזעניים. סיבה נוספת היא אכזבה מהתנהלות חברי הרשימת המשותפת. יש אכזבה גדולה מהאגו של כל אחד מהם ומהפילוג ביניהם".

סוקר חדשות 13, פרופסור קמיל פוקס, סיפר: "משמונה בבוקר כשנפתחו הקלפיות וגם בהמשך היום, חשבנו שיש לנו בעיה – לא ראינו דברים כאלה מעולם. זו תהיה אולי הדרמה הגדולה ביותר של הבחירות".

17:00 - הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בסרטון חדש: "הנתונים טובים אבל לא מספיק. אנחנו חייבים להתאמץ יותר. הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון".

16:40 - ראש הממשלה נתניהו שהיה בדרכו לאשדוד קיבל עדכון בדרך על אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד. ראש הממשלה ביטל את האירוע והוא יכנס בעוד זמן קצר דיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח.

16:30 - ליברמן: ישראל ביתנו שוקלת להגיש תלונה במשטרה נגד הימין החדש

15:25: מהמשטרה נמסר כי בביתר עילית אירעה תקיפה של סדרן בקלפי ע״י אדם שהתעקש להצביע בקלפי שאינה באזור מגוריו. החשוד עוכב לחקירה במשטרה בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.

במודיעין עלית הגיע אדם לקלפי הצביע בת.ז אחת, ולאחר שעורר את חשד יושב ראש הקלפי נבדק על ידי השוטרים והציג תעודת זהות אחרת ונבדק החשד להתחזות.

15:20: מוועדת הבחירות נמסר 35.8% מבעלי זכות הבחירה הצביעו בבחירות נכון לשעה 14:00. שיעור ההצבעה נמוך מעט מזה של הבחירות ב-2015 בשעה זו, שעמד אז על 36.6%.

14:30: בעיצומו של יום הבחירות עצר בני גנץ בדרכו כדי להגיש סיוע לפצוע בתאונת אופנוע בכביש 4 בין ראשל"צ לאשדוד.

באדיבות חדשות 13

14:00 - יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר אמר כי ביקש מהמשטרה לבדוק את נושא העלמת פתקים של כמה מהמפלגות והשחתת, שלגביו קיבלה הוועדה דיווחים מוקדם יותר, רובם מטעם מפלגת כחול לבן בצפון תל אביב.

13:30 - 24.8% מבעלי זכות הבחירה הצביעו בבחירות נכון לשעה 12:00. האחוז נמוך משיעור ההצבעה בשעה זו בבחירות ב-2015, שעמד אז על 26.9%. עוד נמסר הוועדה חוקרת חשד להעלמה ולהשחתה של פתקים של כמה רשימות. מוקדם יותר מפלגות כחול לבן, זהות וישראל ביתנו דיווחו על השחתה או על העלמה של פתקי הבחירות שלהן בכמה קלפיות. מאוחר יותר הודיע יו"ר וועדת הבחירות, השופט מלצר, כי אם יתברר שהקשקוש על הפתקים הוא תופעה – הוא "ישקול להכשיר את הפתקים".

12:30 - ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר וידאו למועמד החרדי בליכוד, זאב פליישמן: ״מי שלא רוצה את לפיד ואת השמאל חייב לצאת ולהצביע מחל״.

12:10 - האדמו"ר מויז'ניץ הגיע להצביע בקלפי, כשהוא מלווה בנציגו ונאמנו ח"כ המיועד יעקב טסלר ור"ע ב"ב ומזכיר מועצגה"ת של דגל אברהם רובינשטיין וסגנו יהושע מנדל: "שנזכה לקדש שם שמים".

12:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בקלפי הסמוכה לבית ראש הממשלה בירושלים.

11:45 - השר לשעבר, אלי ישי, הצביע בקלפי בשכונת הר נוף וכתב "על פי הוראת מורינו ראש הישיבה הגר״מ מאזוז שליט״א, קיימתי הבוקר מצוות ״ועשית ככל אשר יורוך״ והצבעתי ג׳ - יהדות התורה, למען עתיד עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

מתוך דף הטוויטר של אלי ישי

11:27 - מהמשטרה נמסר כי נכון לשעה 11 נרשמו מספר אירועים חריגים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל:

לפנות בוקר בסניף של תנועת בל"ד בעראבה התקבל דיווח על סימני ירי במקום. נסיבות המקרה בבדיקה של המשטרה.

בנצרת, יו"ר קלפי נתפס כשהוא מנסה לגנוב מעטפות הצבעה ועוכב לחקירה במשטרה.

בעקבות מספר מקרים של חשד לאי סדרים בתוך קלפיות באזור הצפון, המשטרה מסרה כי היא פועלת במוקדים אלו בתיאום מול וועדת הבחירות בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה בטוהר הבחירות וחשאיות ההצבעה.

בכפר מזרעה, אדם שהתחזה ליור ועדת הקלפי והחזיק ברשותו תעודת יו״ר מזויפת עוכב לחקירה במשטרה.

בהרצליה, התעורר חשד לזיוף באחת הקלפיות, כשאדם הגיע להצביע ומצא שכבר הצביעו בשמו. בהתאם, הוא הופנה להגשת תלונה במשטרה.

שוטרים בקלפי, דוברות המשטרה

11:00 - עד לשעה 10:00 הצביעו 12.9% מקרב בעלי זכות הבחירה. הנתון נמוך במעט מאחוז ההצבעה באותה השעה בבחירות ב-2015, אז עמד על שיעור של 13.7%. עוד נמסר מוועדת הבחירות כי שיעור ההצבעה הסופי בנציגויות בחו"ל עומד על 76%.

10:55 - נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיע לקלפי להצביע. "במשך 50 שנה רעייתי ואני הצבענו יחד, אני מלא תקווה ותפילה, ובטוח שנעשה זאת גם בפעם הבאה כאן, במקום מגורינו הקבוע", אמר הנשיא בהגיעו לקלפי.

הנשיא פנה אל אזרחי ישראל וקרא להם לצאת ולהצביע: "לא נשיא, לא ראשי המפלגות ולא ראש הממשלה יקבעו, היחידים שיקבעו מי תהיה הממשלה וראש הממשלה הבאים זה אתם. כדי שאתם תשפיעו אתם צריכים להצביע. המשחק הדמוקרטי אינו רק משחק, הוא שאלה משמעותית ביותר לגבי דרכה של המדינה והחברה בישראל. חייבים ללכת להצביע גם אם פעמים קשה הדבר".

הנשיא קרא להורים ללכת יחד עם ילדיהם: "קחו אותם איתכם שילמדו את דרכה של הדמוקרטיה. לכו להצביע! הצבעתו של כל אזרח ואזרח חשובה ביותר לעיצוב החברה בישראל".

מארק ניימן / לע"מ

10:50 - הגאון רבי דב לנדו ר"י סלבודקא הצביע בשעה האחרונה לרשימת יהדות התורה בבני ברק

10:45 - ח"כ אמיר אוחנה הצביע בקלפי הסמוך לביתו ואמר: "עוד לא מאוחר להתעורר - מחל ועוד מחל, רק הליכוד בראשות נתניהו כדי שנמשיך להוביל את ישראל לשיאים חדשים".

10:40 - ח"כ מרב מיכאלי הצביעה בקלפי הסמוך לביתה ואמרה: "הלכתי עם האמת שלי, באמת".

10:32 - האלוף במיל' טל רוסו, הצביע בקלפי בתל אביב. "בוקר טוב. בחרתי עכשיו את פתק א.מ.ת, כפי שעשיתי לאורך כל השנים ומילאתי את חובתי האזרחית - צאו והצביעו עם האמת שלכם".

10:30 - הגאון רבי ניסים קרליץ הגיע להצביע מלווה בח"כ יעקב אשר.

צילום: דגלנו

10:25 - השר יריב לוין אמר לאחר הצבעתו בעיר מודיעין: "אני קורא לכל אחת ואחד מכם, אל תישארו בבית, צאו להצביע, אלו בחירות גורליות. הצביעו בעד הליכוד בראשות נתניהו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין חזקה ולהמשיך בדרך בה אנו מובילים את מדינת ישראל. הצביעו מחל".

10:20 - יו"ר ‎מרצ תמר זנדברג הצביעה בתל אביב והביעה חשש מתוצאות הבחירות: "אני קצת מודאגת, אנחנו נמצאים במקום מסוכן. אם מרצ נופלת הגוש נופל. צריך לבדוק שאין זליגות ונסיגות החוצה. אם חס וחלילה קורה משהו, ביבי נתניהו מנצח".

צילום: קובי ריכטר, TPS

10:10 - נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן הצביע בקלפי בשכונת רמות בירושלים.

צילום: יעקב כהן

10:05 - יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני עלה הבוקר להתברך אצל מרן הגר"מ מאזוז. הרב קיבל אותו בחמימות, והזכיר בפניו שוב את המעלה הגדולה של האחדות אשר חבר הכנסת גפני היה מעורב ופעיל להגיע להשלמת האחדות. "זהו יום נקודת מפנה היסטורי שבע"ה ילך ויגדל לאחדות שלימה בין כל הציבור שומרי התורה והמצוות. זה יום המבחן שלה.

הרב בירך אותו אותו שתהיה הצלחה גדולה, ובע"ה 'יהדות התורה' תגדיל את כוחה ביתר שאת.

הרב גפני עדכן את הרב בפעילות שנעשית להצלחת הבחירות בע"ה, והבטיח לרב כי בע"ה בכנסת הקרובה יהיה שליח נאמן לרב, ויפעל עבור הערכים והציבור הספרדי באחדות בכל נושא ועניין.

10:00 - מרצ עתרה לועדת הבחירות נגד ש"ס: מחלקים מתנות בניגוד לחוק מחוץ לקלפיות, לאחר שבירושלים פעילי המפלגה מחלקים נרות נשמה עם תמונתו של מרן הרב עובדיה יוסף.

09:56 - הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצביע הבוקר ואמר: "כל מי שרוצה מדינה אחרת, כל מי שלא רוצה את סמוטריץ' שר חינוך של הילדים שלו ואת בן גביר כשר משפטים. כל מי שרוצה ממשלה מאחדת צריך כחול לבן גדול".

צילום: יובל כהן אהרונוב

09:55 - האדמו"ר ממודז'יץ וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, נפגשו מחוץ לקלפי הסמוך למקום מגוריהם. תיעוד

צילום: דגלנו
צילום: דגלנו

09:50 - השר נפתלי בנט הצביע סמוך לביתו ברעננה ואמר: "אני רוצה לבקש מכולם להצביע נ' לימין החדש. אנחנו אנשים טובים שעושים טוב לעם ישראל ומאמינים בעם ישראל. אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים, הכל בסדר".

"הגיע הזמן לדבר אחד, הבחירות האלה הן בעצם רק על דבר אחד - האם סוף סוף מדינת ישראל תגבה את חיילי צה"ל שלה, גם כשלפעמים כואב. האם ישראל תחזור לנצח. נוציא את המשפטיזציה וננצח את האויב. נהיה חזקים, נהיה מאוחדים, דתיים וחילונים גם יחד".

09:47 - יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הצביע ואמר: "הצבעתי עכשיו מחל כמובן כדי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו עם הנבחרת המנוסה והמוצלחת ימשיך להוביל את מדינת ישראל. על מנת שזה יקרה, על מנת שהשמאל לא יעלה לשלטון אתם חייבים לקום להגיע לקלפיות ולשים פתק מחל! רק כך נוכל להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל".

09:45 - יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני הצביע בקלפי הסמוך לביתו.

09:40 - סגן השר פרוש בסיור כעת במטה המרכזי של 'אגודת ישראל' בחיפה: "זו מערכה גורלית עבור היהדות החרדית, אסור לנו לחזור לימים של ממשלת לפיד, צריך לעבוד ולעשות הכל כדי למצות את הפוטנציאל של הציבור החרדי בכדי שייצאו ויצביעו ליהדות התורה ג'".

09:35 - ראש הישיבה, הגר"מ מאזוז, שהודיע על תמיכה ברשימת יהדות התורה, הצביע בקלפי הסמוך לביתו בעיר בני ברק.

צילום: ע.ח.

09:30 - משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, הצביע בקלפי בקרני שומרון יחד עם אשתו, ציפי. "כל המתקפות על זהות רק מחזקות אותנו. מי שרוצה להחזיר לעצמו היום את המדינה שלו - צריך להצביע זהות".

09:22 - ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין שליט"א, הגיע להצביע מלווה בח"כ יעקב אשר, לא אמר כי "בזמן ההצבעה יש לכוון על מצוות קידוש השם".

09:20 - השר יואב גלנט הצביע הבוקר במקום מגוריו במושב עמיקם.

09:10 - השר גלעד ארדן הצביע בעיר מגוריו, בקריית אונו.

08:55 - השרה איילת שקד הגיעה להצביע עם בנה ואמרה: "נתניהו יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה אם יקים ממשלת שמאל עם גנץ או ממשלת ימין אמיתית עם שקד ובנט. מי שרוצה ימין חייב להצביע רק נ הימין החדש".

08:50 - יו”ר יהדות התורה סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הצביע כעת בקלפי ברחוב עזרת תורה בירושלים, ואמר: "הצבעתי ג’ כהוראת רבותינו. אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה, בשביל עולם התורה וכדי להגדיל את כוח היהדות החרדית שתוכל לעמוד על המשמר מפני אלו המנסים לפגוע בציבור החרדי ובזכויותינו. צאו להצביע ואין מקום לשאננות".

(צילום: שלומי כהן)

08:45 - יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הצביע לפני זמן קצר יחד עם אשתו אלה בנוקדים ואמר כי הוא קורא לכל עם ישראל לצאת ולהצביע - "זו זכות וחובה".

08:40 - יעקב טסלר, המועמד ברשימת 'יהדות התורה', פתח את יום הבחירות בהצבעה בביה"ס הסמוך לביתו באשדוד ואמר: "הגיע רגע האמת, אני בטוח שהציבור הפנים כי אלו בחירות גורליות ואיש לא יישאר בבית".

08:35 - מועמד 'איחוד מפלגות הימין', איתמר בן גביר, הצביע בקלפי שבקריית ארבע ואמר: "הבוקר בזה הוא בוקר של תקווה, בוקר של תפילה לעם ישראל. אני הולך לכנסת למען ילדינו, למען עתידנו ועמנו. מגיל 14 אני פועל למען עם ישראל ואני מקווה שעם ישראל יתן לי את האמון להילחם בשבילו מהכנסת למען ארץ ישראל, עם ישראל לפי תורת ישראל".

08:33 - יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הצביע כעת בעיר מגוריו, אשקלון.

08:30 - יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הצביע כעת בעיר מגוריו, מעלה אדומים.

08:25 - שר האוצר ויו"ר כולנו הצביע בקלפי בבית הספר היסודי הריאלי בחיפה, ואמר: "לכו להצביע, תשפיעו. ארבע שנים תוכלו ליהנות מההצבעה שלכם. כולנו תשחזר את ההישג מהבחירות הקודמות, אין ספק בכלל. אני מרגיש את האווירה.

"בשבוע האחרון יש סחף ואנשים חוזרים לכולנו. הם מבינים מי עבד עבורם ומי עבד עבור עצמו. הם יודעים מי התעסק עם צוללות ופלאפונים ומי התעסק עם החיים עצמם. הם מבינים מי טיפל בדיור, חסכון לכל ילד, שכר מינימום ודאג לאזרחי ישראל. אל תשבו בסלון ותשאלו למה זה קורה, למה לא מטפלים בנו ולמה לא דואגים לנו. לכו להצביע, תשפיעו".

08:20 - השרה איילת שקד, יו"ר 'הימין החדש', הצביעה בקלפי בתל אביב עם בעלה אופיר ובניהם אורי, ואמרה כי "נתניהו יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה אם יקים ממשלת שמאל עם גנץ או ממשלת ימין אמיתית עם שקד ובנט. מי שרוצה ימין חייב להצביע רק נ הימין החדש".

08:15 - יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, אסר על כלי התקשורת לראיין פוליטיקאים ביום הבחירות. גבי אשכנזי מ'כחול לבן', נאלץ לשוב על עקבותיו לאחר שהתייצב לראיון בתוכנית בוקר בטלוויזיה.

08:10 - סגן השר מאיר פרוש וצוות לשכתו פתחו את יום הבחירות בתפילת שחרית על קבר הרשב"י במירון. במהלך היום יסייר פרוש במטות המרכזיים ומטות הקהילות ברחבי הארץ, כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעילות להמרצת המצביעים אל הקלפי.

מאיר פרוש במירון (באדיבות המצלם)

08:05 - מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הצביע.

מרן הגר"ח מצביע (צילום: דוד זר)

08:00 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצביע בקלפי בשכונת הר נוף בירושלים, ואמר: "אני מאוד מודאג מהשאננות של בוחרי ש"ס. אני חושש שמחר בבוקר יתעוררו אנשים בפריפריה, מסורתיים, דתיים, חרדים וימצאו מדינה אחרת. מדינה בלי שמירת שבת ובלי מסורת ואולי בפסח הזה יהיו בסופרים חמץ.

(צילום: יעקב כהן)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

07:55 - יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, דחה עתירת עו"ד איתמר בן גביר נגד פייסבוק, בדרישה להסיר את חסימת פרופיל המשתמש שלו ואמר כי אין לו סמכות. בן גביר: "מוזר, אצל אחמד טיבי הייתה סמכות".

07:40 - יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בראיון לרשת ב': "מערכת הבחירות הזאת הייתה בהחלט סוערת, היו תופעות שהייתי מעדיף שלא תהינה קיימות".

07:20 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פתח את יום הבחירות בתפילת שחרית על קברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל יחד עם בנו של מרן, הגר"ד יוסף, הגר"צ בוארון ופעילי ש"ס.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

07:01 - הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו בשעה זו.

יום הבחירות

ביישובים קטנים, בהם פחות מ-350 תושבים, הקלפיות ייפתחו בשעה 8:00 בבוקר וייסגרו בשעה 20:00 בערב. 3,949 קלפיות ברחבי הארץ יהיו נגישות לנכים, 190 קלפיות יוצבו בבתי חולים ו-58 בבתי סוהר.

אלפי שוטרים התפרסו ברחבי הארץ כדי לסייע בשמירה על ההליך התקין של הבחירות. צה"ל הטיל סגר על יהודה ושומרון וסוגר את המעברים לרצועת עזה וממנה, עד לסיום יום הבחירות. בחלק מקווי התחבורה הציבורית וכן ברכבת ישראל, תתאפשר נסיעה בחינם במהלך היום.

בבחירות לכנסת ה-21 מתמודדות 40 רשימות שראשיהן עסקו יחד עם הפעילים, עד הרגע האחרון, בניסיון לשכנע מצביעים לבחור בהן, אך מרביתן לא יעברו את אחוז החסימה ולפי הסקרים רק 12 מפלגות צפויות לצלוח את אחוז החסימה הגבוה ולהיכנס לכנסת הבאה.

עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 יחלו חברי ועדת הקלפי, באלפי הקלפיות, לספור את קולות האמת ובמהלך הלילה יתעדכנו התוצאות באופן הדרגתי - עד ליום רביעי בצהריים, אז צפויות להתפרסם התוצאות המלאות של כ-90% מהקולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר