אכזבה לצד צהלה

דרמת הענק במערכת הפוליטית; כל התגובות

מיו"ר הימין החדש נפתלי בנט שיתכן ונמחק הערב מהמפה הפוליטית, עבור דרך יו"ר ש"ס דרעי שכבר הודיע שימליץ על נתניהו ועד פייגלין שעדיין מקווה שהתוצאות העגומות לגביו שגויות (פוליטי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דרעי וישי (צילום: Alex Kolomoisky, Yonatan Sindel / Flash90)

דרמת הענק: כחול לבן המפלגה הגדולה, הליכוד מזנבת אחריה והפלגות הקטנות בהתרסקות - זו התמונה העולה מרוב מדגמי הבחירות שפורסמו הערב (שלישי).

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שיכול לחייך, עם התוצאה הנאה שככל הנראה השיג (7 מנדטים), כבר שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע לו כי ש"ס תמליץ עליו לנשיא המדינה ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות. לשיחת הטלפון מיו"ר כחול לבן בני גנץ סירב דרעי.

השמחה במטה ש"ס, כעת (צילום: כיכר השבת)

יו"ר 'יחד' אלי ישי, שכזכור חבר ליהדות התורה שנראה כי הגדילה את כוחה במנדט, הגיב לכך וכתב: "הודו לה' כי טוב! לפי כל המדגמים, 'יהדות התורה' תהיה לראשונה בהיסטוריה המפלגה השלישית בגודלה, ובעז"ה אף תגדיל את כוחה לשמונה מנדטים".

"זו בשורה עצומה עבור עולם התורה, ויום גדול לעם ישראל. במשך היום הסתובבנו יחד עם חבריי מיהדות התורה בכל רחבי הארץ, בפריפרייה ובמרכז, ופגשנו את מצביעי יחד שנענו לקריאתו של מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט"א, ותמכו ביהדות התורה. הצמיחה המשמעותית והדרמטית של 'יהדות התורה' מלמדת כי בשורת האחדות הוכיחה את עצמה. היום הונחה אבן הפינה לאחדות בין כל ציבור יראי ה'".

"זהו ניצחון לעולם התורה, לתורת ישראל, ולטובת עם ישראל וארץ ישראל. כולי תקווה שגוש הימין יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה ויחד נממש את ההתחייבויות הגדולות שלנו למען הציבור. יחד ניצחנו!", סיים אלי ישי.

יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט, שלפי כמה ממדגמי הבחירות לא ישמש כח"כ בכנסת הבאה, מסר הצהרה לכלי התקשורת במטה המפלגה, בה אמר: "המרתון עוד בעיצומו. חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל".

בנט הוסיף: "יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו, יצאנו לדרך ארוכה, יש לנו סבלנות ואורך רוח. אנחנו מאמינים בדרך הזו, ואנחנו נצליח".

תגובתו של פייגלין (דוברות 'זהות')

יו"ר זהות משה פייגלין, שכמו בנט אף הוא ככל הנראה יראה את הכנסת ה-21 רק דרך המסך, פרסם סרטון למעריציו שהיו בטוחים בהצלחתו, ואמר בין היתר: "הכניסה של זהות לכנסת עשויה להצליח או להיכשל, בגלל קלפי אחת שלא היו בה משקיפים".

מ'איחוד מפלגות הימין' בראשות רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' נמסר בתגובה למדגמים, בהם הם נכנסו אך בכוח מוחלש: "הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין".

"הדרך של הציונות הדתית ניצחה והוכיחה שהיא גדולה מאדם כזה או אחר. אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה".

עוד נמסר מהמפלגה הדת"לית: "עוד בשעות הקרובות ניכנס למשא ומתן מיידי, בכדי לסכם את העקרונות שעל פיהם תפעל הממשלה הזאת עוד בטרם נמליץ לנשיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר