החסינות הוסרה

אחרי 7 שנים: מייסד ויקיליקס נעצר בבריטניה

ג'וליאן אסאנג' ששהה בשבע השנים האחרונות בשגרירות אוקוודר בלונדון, נעצר היום לאחר שהוחלט על הסרת חסינותו. השוטרים נכנסו פנימה וסחבו אותו החוצה - למעצר (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משטרת בריטניה עצרה היום (חמישי) את מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג' - כך מסרו רשויות החוק במדינה. מעצרו התאפשר לאחר שהוא גורש מהשגרירות בתוכה שהה בשבע השנים האחרונות, לאחר שממשלת אקוודור העניקה לו חסינות מדינית.

היום החליטו לגרש אותו, ושוטרי משטרת לונדון, נכנסו פנימה אל תוך השגרירות וסחבו אותו משם החוצה, היישר אל תוך הרכב המשטרתי שהמתין בחוץ.

מוויקיליקס נמסר: "אקוודר ביטלה בצורה לא חוקית מעמד של מבקש מקלט תוך עבירה על החוק הבינלאומי. הוא נעצר על ידי משטרת בריטניה בתוך השגרירות האקוודורית לפני מספר דקות".

אסאנג' ייסד את "ויקיליקס" בשנת 2006 והפיץ מסמכים מסווגים שמתארים את מעורבות ארצות הברית במלחמות בעיראק ובאפגניסטן, והדליף גם המברקים הדיפלומטיים האמריקאיים בנובמבר 2010.

ב-19 ביוני 2012 הסתגר אסאנג' בשגרירות אקוודור בבריטניה. באוגוסט 2012, לאחר שגורמי ממשל בריטיים איימו לפרוץ למתחם השגרירות כדי לתפסו, הודיעה אקוודור כי היא מעניקה לו מקלט מדיני.

הודעת אקוודור מונעת ממשטרת בריטניה לעצור את אסאנג' כל עוד הוא במתחם השגרירות. אסאנג' נאם לציבור ולאמצעי תקשורת ממרפסת השגרירות, וקרא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להפסיק את ציד המכשפות נגד ויקיליקס.

באפריל 2017 דווח כי מחלקת המשפטים של ארצות הברית מתכוונת להעמיד לדין את אסאנג' ולדרוש את מעצרו בשל הדלפות של מידע מסווג באופן לא-חוקי דרך אתרו "ויקיליקס".

בעבר פרסם כי במסמך של חברת ביון אמריקנית נכתב כי ישראל ורוסיה קיימו לפני כמה שנים עסקה, שבמסגרתה סיפקה ישראל לרוסיה צפנים של מל"טים שמכרה לגאורגיה, ובתמורה סיפקה לה מוסקבה צפנים של מערכת הגנה המשמשת את איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר